سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چند روزی است که نشریه دنیای قلم به جمع خانواده مطبوعات پیوسته است.

ماهنامه دنیای قلم

نشریه‌ای با زمینه سیاسی فرهنگی. اگر چه سیاستش در طرح روی جلد و چهار صفحه داخلی تعریف می‌شود ولی در همین صفحات می‌خواهد به گونه‌ای متفاوت به امور سیاسی بپردازد. گویا قصد دارد با کم گویی و گزیده گویی روی مسائلی خاص توقف کند. صفحه اصلی سیاست این نشریه می‌خواهد تأثیرات تصمیم های سیاسی در ایجاد چالش‌های نظام اسلامی را بررسی کند. این که دست‌اندر کاران نشریه تا چه اندازه می‌توانند ایده‌های خود را عملی کنند، شماره‌های آتی نشریه به این پاسخ خواهد داد.

دنیای قلم ظاهراً با رویکرد فرهنگی آغاز به کار کرده است. این را می‌توان حتی از نام نشریه، جلد نشریه و سرفصل‌هایی که تعریف شده است، دریافت.

در سرمقاله مدیر مسوول و یادداشت سردبیر نیز گونه‌هایی از دغدغه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد.

در سرمقاله بدون تیتر نگرانی از بی رنگ و رو شدن فرهنگ اصیل و واقعی به چشم می‌خورد. این که ممکن است فرهنگ پرخاش، بی‌احترامی و ایجاد کج راه‌های فرهنگی در خانواده، جامعه و در سیاست جا باز کند.

بخش کلمه یکی ازتازه‌ترین طرح‌های این نشریه است. اعلام نظرات و دیدگاه‌های متفاوت نسبت به یک کلمه. ممکن است یک کلمه روزانه از سوی چند فرد مرتبط به هم بارها شنیده شود ولی هرکس از نگاه خود آن را معنی می‌کند. چیزی که تاکنون این گونه دیده نشده است.

رویکردی که در بخش فیلم وجود دارد نیز یکی از تازه‌ترین‌ها در جامعه مطبوعاتی است که قصد دارد در هر شماره فیلم را با موضوعات مختلف هم‌نشین کند و در این شماره، مشخصاً به هم‌نشینی حقوق و فیلم پرداخته است. این بخش از یک سو می‌خواهد به قوانین به عنوان یک پدیده فرهنگ ساز بنگرد و ازسویی دیگر می‌خواهد فرهنگ های ایجاد شده را توسط فیلم به تصویر بکشد.

ادبیات بخشی از این نشریه است که قصد دارد جایگاه ادبیات ایران را بررسی کند.

تجسمی بخش دیگری است که ظاهراً می‌خواهد به تصاویر، حجم ها، نقاشی‌ها بپردازد و ارتباط هنرمندان و آثار آن ها و جامعه را واکاوی کند.

نشريه دنياي قلم به مدیر مسوولي عذرا فراهانی و سردبیري مهدی شفیعی در قالب يه ماهنامه منتشر مي‌شود. علاقمندان براي تهيه اين ماهنامه مي‌توانند با شماره  66487265 در تهران تماس بگيرند.

کد خبر 263704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha