همشهری‌آنلاین: اولین شماره ماهنامه دنیای قلم با ۹۶ صفحه رنگی بر روی دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفت.

دنیای قلم شماره ۱

پیش از این شماره صفر ماهنامه دنیای قلم در 76 صفحه منتشر شده بود.

دنیای قلم با زمینه سیاسی، فرهنگی در این شماره بیشترین حجم خود را به یکی بخش‌ها به نام کلمه اختصاص داده است. دراین بخش، کلمه دروغ از منظر افراد مختلف به تصویر کشیده شده است. از جمله کسانی که در این شماره به مبحث دروغ پرداخته‌اند می‌توان از دکتر هادی خانیکی، دکتر فاطمه راکعی، پوران درخشنده، علی فتح الله زاده، دکتر علی نجفی توانا و پوریا عالمی و...نام برد.

بخش سیاست؛ که قرار است در هر شماره از تصمیمات ناپخته سیاسی سخن بگوید در این شماره موضوع درخواست ممنوعیت چند گانه رییس جمهوری سابق از سوی چند نماینده مجلس را بررسی می‌کند.

بخش دیالوگ؛ که در این شماره به مجله اضافه شده شامل گفتگوی دوتن از سرشناشان عرصه تئاتر درباره آسیب شناسی نظارت بر فرهنگ و هنر است. در شماره‌های بعد با کارشناسان و متخصصان دیگری به بررسی موضوعات دیگری خواهیم پرداخت.

بخش حقوق و فیلم؛ در این شماره همانند شماره صفر به همنشینی حقوق و فیلم می‌پردازد و در گفتگو با یک حقوقدان؛ موضوع فیلم و حقوق در غالب حقوق درام و درام حقوقی مورد بحث قرار می‌گیرد.

بخش ادبیات؛ علاوه بر بررسی آثار بورخس، در گفتگو با عباس پِژمان به آسیب شناسی ترجمه در ایران می‌پردازد.

بخش جدید دیگری به نام رسانه به نشریه اضافه شده که در این شماره به نقش ارتباطات اجتماعی در تو سعه فرهنگی ایران می‌پردازد.

بخش تجسمی با هدف واکاوی ارتباط هنرمندان و جامعه؛ ‌دراین شماره به معرفی هنر تراش شیشه، توسط پرویز قلی زاده از اساتید بزرگ این رشته پرداخته است.این استاد که تراش شیشه را بصورت غیر آکادمیک آموخته، امروزه با آموزش دانشجویان در دانشگاه‌ها هنرنمایی می‌کند.

نشریه دنیای قلم به مدیر مسئولی عذرا فراهانی و سردبیری مهدی شفیعی منتشر شده است.

کد خبر 267360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha