همشهری‌آنلاین: سیصد و چهل و هفتمین شماره نشریه عربی زبان الوحده ویژه سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) از سوی بنیاد اندیشه اسلامی منتشر شد.

نشریه الوحده

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این شماره از الوحده به دلیل نزدیک بودن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) به طور ویژه به بررسی جنبه‌های مختلف زندگی این رهبر بزرگ پرداخته است. طرح روی جلد این شماره به تصویر امام خمینی(ره) اختصاص یافته است.

سرمقاله این شماره با عنوان فقیه مردمی، حکیم معاصر ایران به طور خلاصه به معرفی شخصیت دینی، سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره) می‌پردازد.

استراتژی امام خمینی(ره) در تغییر، انقلاب و رهبری عنوان مقاله‌ای است که به بررسی راهبردهای امام خمینی برای شروع مبارزه علیه رژیم پهلوی و فراهم کردن زمینه‌های انقلاب اسلامی و رهبری این جنبش عظیم اختصاص یافته است.

مردم‌سالاری دینی از نگاه امام خمینی(ره) به بررسی دیدگاه امام نسبت به مقوله مهم و تعیین‌کننده مردم‌سالاری دینی که از ارکان نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، پرداخته است.

در این شماره ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) از زبان رهبر معظم انقلاب، ندای حقوق بشر امام خمینی(ره) برای جهانیان، انقلابی عظیم و آینده‌ای امیدبخش، امام خمینی(ره) و مسأله فلسطین، ابعاد توحیدی اندیشه امام خمینی(ره)، شاخصه‌های رهبری از دید امام خمینی(ره) و دیوان غزلیات امام خمینی(ره) ارائه شده است.

نشریه الوحده به همت بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با رویکردی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی به بررسی مسایل و موضوع‌های مختلف داخلی و خارجی می‌پردازد. سردبیر این ماهنامه که در بیش از 120 کشور جهان عرضه می‌شود، منیرالدین بهبهانی است.

کد خبر 260471
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز