همشهری‌آنلاین: توسعه مهندسی بازار در شماره سیوپنجم، بهمن و اسفند ماه ۱۳۹۲ حاوی ۲۴ عنوان است؛ اعم از گفتوگو با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان، میزگردها، اخبار و آثار متنوع در حوزههای بازاریابی، فروش، مذاکره، تبلیغات.

سی‌و‌پنجمین شماره نشریه توسعه‌ مهندسی بازار منتشر شد

رویکرد این شماره توسعه مهندسی بازار در حوزه تبلیغات است و 14 صفحه از صفحات مطالب این نشریه، به تبلیغات اختصاص یافته است که به شرح زیرند:

1. مدرسه تبلیغات: نوآوری‌های برتر در سال 2013

2. بزرگان تبلیغات: گفتوگوی اختصاصی با دکتر جیمز همیلتون پیرامون تبلیغات اثربخش

3. تبلیغات خلاق: کمپینهای برتر تبلیغاتی سال 2013

4. استادان تبلیغات: گفتوگوی اختصاصی با دکتر جو فوآ درباره ساخت تبلیغات متمایز

5. کمپینهای تبلیغاتی: تبلیغات شرکتهای برتر چه حس و حالی دارد؟

استادان ایرانی بازاریابی در دانشگاههای جهان

در این شماره، گفتوگو با دکتر کیهان تاجالدینی را میخوانید که استاد بازاریابی دانشگاههای سوئد و سوئیس است و جزو معدود کسانی است که روی ساعتسازی سوئیس کار کرده است.

میزگردهای مهندسی فروش در ایران، و تحقیقات بازار

دو میزگرد در توسعه مهندسی بازار درج شده؛ یک میزگرد با حضور استادان و صاحبنظران ایرانی، و دیگری میزگردی با حضور استادان خارجی.

در میزگرد نخست که با عنوان "مهندسی فروش در ایران" برگزار شد، شرکتکنندگان در ترکیبی از "استادان دانشگاه" و "استادان بازار"، دیدگاههای خود را عنوان کردند؛ در بخشی از این میزگرد میخوانید: مهندس فروش همان مهندس پرواز است که کنار خلبان مینشیند اما جای خلبان نمینشیند، همان آنالیزور است که کنار سرمربی تیم ورزشی مینشیند، اما جای مربی نمینشیند...

میزگرد بعدی با عنوان تحقیقات بازار است و به نوعی از 5 سال آیندهی تحقیقات بازار خبر میدهد.

آیندهپژوهی مشاغل، و صنایع

آیندهپژوهی بخشی از موضوعات توسعه مهندسی بازار است. در این شماره، آیندهپژوهی صنعت لاستیک در آسیا مورد بررسی قرار گرفته است.

در سال آینده، دنبال چه مشاغلی بروید؟ دنبال چه مشاغلی نروید؟، مقالهای است که آینده روشن یا آینده تاریک مشاغل را نام برده است. برای مثال، آینده متخصصان منابع انسانی پررونق است، برخی اتومبیلسازان جهانی نظیر ولوو، سوزوکی، و میتسوبیشی در معرض خطرند.

مذاکره، تکنیکهای نوآوری، معرفی کتاب

اگر دوست دارید بدانید بزرگان کسبوکار نظیر بیل گیتس، استیو جابز، وارن بافت و... بر روی میز مذاکره چه نقشهایی را بازی میکنند، این مقاله دو صفحهای را بخوانید با عنوان: بازی بزرگان کسبوکار سر میز مذاکره.

آیا علاقهمندید بدانید صاحبان کسبوکارها از چه ترفندی برای فروش بیشتر استفاده میکنند؟ برای پاسخ به این سؤال میتوانید بازاریابی در روز احمقها و سادهلوحان را بخوانید که در صفحه 54 و55 توسعه مهندسی بازار درج شده است.

در صورتی که علاقهمند شدید بدانید آرزوی شرکتهای بزرگ چگونه تحقق پیدا کرد تا بتوانند تصمیمهای کیفی را به تصمیمهای کمی تبدیل سازند، بهتر است با کتاب ارزشمند مهندسی بازاریابی آشنا شوید که در صفحه 56 و 57 توسعه مهندسی بازار معرفی شده است. در این 2 صفحه با مجموعهای از معادلات پیچیده و انواع توابع ریاضی روبهروئید که برای اطلاع از آن به "دانش ریاضی" نیاز دارید.

در پایان بهتر است با یکی از مقالات این نشریه آشنا شوید که از مدیریت و رهبری به سبک وینستون چرچیل میگوید. چرچیل، سیاستمدار بزرگ انگلیسی است که جنگ جهانی دوم را به نام او نامگذاری کردند یعنی "جنگ چرچیل". در این مقاله از روشهای چرچیل میخوانید که صراحت کلام داشت و هیچگاه در لفافه سخن نمیگفت تا جایی که دیگران از این صراحت گفتار میهراسیدند.

آگهی‌های توسعه مهندسی بازار + فیلم بازاریابی دانشگاه هاروارد

آگهی‌ها در این نشریه به نوعی حاوی اخبار هستند، نظیر آگهی اولین همایش دوسالانه بازاریابی که در سال 1393 در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار میشود، یا دومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی که در روزهای 14 و 15 اسفند ماه 1392 برگزار خواهد شد. همچنین است نشریهای تازه که قرار است با عنوان بازاریاب بازارساز بهزودی چاپ شود و مخاطب آن ویزیتورها و فروشندهها هستند.

توسعه مهندسی بازار در هر شماره، یک فیلم از آموزش بازاریابی دانشگاه هاروراد را تقدیم میکند که با زیرنویس فارسی تولید شده است. در این شماره ویجی گوینداراژان، یکی از 50 متفکر برجسته بازاریابی جهان درباره خلاقیت و نوآوری گفتوگو کرده است.

گفتنی آنکه توسعه مهندسی بازار به صاحبامتیازی و مدیرمسئولی پرویز درگی، و با سردبیری محسن جاویدمؤید، از سال 1386 تاکنون چاپ و منتشر میشود؛ تمام رنگی، تمام گلاسه، حاوی 80 صفحه.

علاقهمندان برای خرید این نشریه میتوانند به نشانی اینترنتی www.MarketingShop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 249049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز