همشهری آنلاین: معاون امور بین‌الملل وزارت خارجه فدراسیون روسیه ضمن حمایت از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، گفت: روسیه همواره مخالف خدشه دار شدن توسعه برنامه هسته‌ای ایران و همکاری دو کشور در زمینه هسته‌ای است.

در آستانه دور ششم مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 ، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، امروز با سرگئی ریابکوف معاون امور بین الملل وزرات خارجه فدراسیون روسیه و رئیس هیات روسی در مذاکرات ایران و کشورهای 1+5، ملاقات و در خصوص برخی اموردو جانبه از جمله همکاری‌های هسته ای دو کشور رایزنی کرد.

به گزارش ايسنا، معاون امور بین الملل وزرات خارجه فدراسیون روسیه در این ملاقات ضمن حمایت از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، گفت: روسیه همواره مخالف خدشه دار شدن توسعه برنامه هسته ای ایران و همکاری دو کشور در زمینه هسته‌ای است.

وی افزود: روسیه نگاه مثبتی به روند مذاکرات ایران با گروه 1+5 دارد و امیدواریم توافقنامه نهایی هسته ای در تاریخ 20 ژوئیه به امضاء برسد.

ریابکوف تاکید کرد: پس از مذاکرات روسای جمهور دو کشور در شانگهای و اراده مقامات دو کشور برای توسعه روابط ، از تبادل هیاتها در سطوح مختلف استقبال می کنیم و معتقدیم مانعی برای توسعه روابط بین دو کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: همکاریهای هسته ای دو کشور و توافق برای ساخت نیروگاههای جدید در ایران از جمله موضوعات برجسته در روابط دو کشور است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این ملاقات با اشاره به روند رو به گسترش روابط ایران و روسیه، گفت: ایران اراده جدی برای توسعه روابط با روسیه دارد و به همکاری با روسیه در همه زمینه ها علاقمند است .

سنایی افزود روابط ایران با روسیه مستقل از نوع روابط ایران با سایر کشورها و بدون تاثیر پذیری از عوامل ثالث، مورد توجه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قراردارد.

کد خبر 264465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha