همشهری آنلاین: یک سایت خبری به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: هرگونه به درازا کشیده شدن مهلت مذاکرات نیاز به گفت‌وگوهای جداگانه دارد زیرا افزایش مهلت توافق جامع نیاز به اعلام سیاست‌ها و شخصیت‌های جدید دارد.

به گزارش ایسنا، سایت خبری ترکیش ویکلی در تحلیلی درباره ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در وین برای دستیابی به توافق جامع، نوشت: کمتر از سه هفته به زمان مقرر برای دستیابی به توافق جامع باقی مانده است. مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که آنها تنها بر 20 جولای ضرب‌الاجل تعیین شده متمرکز شده‌اند و هرگونه به درازا کشیده شدن مهلت مذاکرات نیاز به گفت‌وگوهای جداگانه دارد زیرا افزایش مهلت توافق جامع نیاز به اعلام سیاست‌ها و شخصیت‌های جدید است.

یک مقام ارشد آمریکا که در مذاکرات حضور دارد در گفت‌وگویی تلفنی با خبرنگاران اعلام کرد که مذاکره کنندگان در صورت نیاز تنها افزایش چند روزه مهلت توافق را تایید کرده‌اند اما همه چشم‌ها به زمان مقرر دوخته شده است.

به نوشته این سایت خبری، قدرت‌های غربی راه‌های چندجانبه‌ای را به ایران پیشنهاد داده‌اند تا مساله هسته‌ای را به پایان برسانند.

این دیپلمات آمریکایی در این باره گفت: زمان می‌گذرد و ایران بر یکی از آنها توافق کند. ما بسته‌های پیشنهادی مختلفی ارائه کرده‌ایم.

این سایت خبری در ادامه با اشاره به پیام ویدئویی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، نوشت: یک مقام آمریکایی در واکنش به این پیام گفت که آنچه که ما می‌خواهیم این است که ایران در راهی قرار گیرد که بتواند مسئولیت‌های خود را بعد از سال‌ها انجام ندادن بر عهده بگیرد.

مذاکرات ایران و 1+5 از روز چهارشنبه در وین آغاز شده است که قرار است تا 20 جولای ادامه یابد.

کد خبر 264832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha