چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۳
۰ نفر

تابستان روزهای ابتدایی خود را می‌گذراند و اکران بهاری سینماها به مرحله حساب و کتاب رسیده است.

سینما-فیلم برف

 تفاوت بهار امسال با سال‌هاي گذشته در عرصه سينما همزماني اكران فيلم‌ها در تهران و شهرستان‌ها به‌دليل ديجيتال شدن سيستم پخش بود كه همين باعث شد براي نخستين بار درآمد گيشه تهران و شهرستان تقريبا برابر شود. گرچه افزايش بيش از 40درصدي درآمد سينماها تا حدودي هم به واسطه گران‌تر شدن 15درصدي قيمت بليت بوده است.

به گزارش همشهري، اكران نوروز امسال با آغاز نمايش زودهنگام يكي‌دو فيلم كارش را زودتر از هميشه آغاز كرد و به واسطه عملكرد درخشان «طبقه حساس» و «معراجي‌ها» توانست يك بهار خوب براي سينماي ايران رقم بزند. درآمد سينماهاي تهران در 3‌ماه امسال به مرز 10ميليارد تومان رسيد و شهرستاني‌ها هم كمي بيش از 9ميليارد تومان براي فيلم ديدن در سينما هزينه كردند. مطالعه آمار و ارقام فروش بهاري سينماها هم نكته‌هايي جالب در اختيار علاقه‌مندان مي‌گذارد؛ يكي اينكه پس از سال‌ها فيلمي غيراز ساخته‌هاي مسعود ده‌نمكي ركورد فروش را از آن خود كرد و كمال تبريزي به سلطه او بر گيشه پايان داد. «چ» و «خط ويژه» هم ميلياردي فروختند و «پنج‌ستاره» مهشيد افشارزاده هم ممكن است به‌زودي وارد باشگاه ميلياردي‌ها مي‌شود.

«50قدم آخر» كيومرث پوراحمد با 30و «با ديگران» ناصر ضميري هم با 50ميليون تومان شكست‌خورده‌هاي گيشه بودند. 12فيلم اكران بهار در مجموع 4ميليون و 600هزار مخاطب داشتند كه حدود 2ميليون آن سهم تهران است. با توجه به آغاز‌ماه مبارك رمضان و همزماني آن با مرحله حذفي جام جهاني، به‌نظر مي‌رسد تنها اميد سينماداران در تابستان «ردكارپت» رضا عطاران است كه در چند روز نخست با حضور كارگردان در سينماها به نمايش درمي‌آيد. نيم‌بها كردن بليت سينماها پس از افطار هم از طرح‌هايي است كه به‌دليل پخش فوتبال و سريال‌هاي رمضاني از تلويزيون، ناكام مي‌ماند.

کد خبر 263745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha