یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

مراسم اختتامیه اکران فیلم سینمایی «چ» شامگاه روز جمعه ۳۰خرداد همزمان با سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور جمع گسترده مردم علاقه‌مند در میدان امام حسین تهران برگزار شد و ابراهیم حاتمی‌کیا هم با نوشتن یادداشتی از سرزمین وحی از برگزارکنندگان مراسم و مخاطبان فیلم خود تشکر کرد.

مراسم اختتامیه اکران فیلم سینمایی «چ» شامگاه روز جمعه ۳۰خرداد همزمان با سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمرا


به گزارش همشهري، محمدرضا جعفري جلوه مديرعامل بنياد سينمايي فارابي از سخنرانان اين مراسم مردمي بود كه ضمن تشكر از عوامل «چ» گفت: مرحبا بر حاتمي‌كيا و همراهانش كه در اين پروژه بزرگ كوشيدند و اثري گرانقدر و ايثارفرايند را روانه پرده سينماها كردند. در ادامه مراسم بانو كاظم‌زاده همسر شهيد وصالي در سخناني كوتاه از كساني كه 34سال پس از ماجراي پرالتهاب پاوه گمنامي وصالي‌ها را به ياد آوردند تشكر كرد.

مهدي چمران برادر شهيد چمران ديگر سخنران اين مراسم خودجوش بود. اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران درباره برادر شهيد خود گفت: در چنين ساعاتي در اهواز در اتاق توجيه همراه او بوديم و تا نيمه‌هاي شب سخنانش را گوش مي‌كرديم. آخرين جمله‌اي كه مي‌گفت اين بود: «بعد از من آبرويم را حفظ كنيد» و فكر مي‌كنم حاتمي‌كيا و همكارانش چنين كردند.

در بخشي از مراسم پيام خالق «چ» در جمع حاضران خوانده شد. حاتمي‌كيا در پيام خود آورده است: برگزاري مراسم در شب سالگرد شهادت دكتر مصطفي چمران با حضور مردم در ميدان امام حسين (كه نام و مكانش مملو از خاطرات فراموش‌نشدني براي نسل ماست) برگ ارزشمند ديگري از صفحات ساخت و پخش «چ» براي من است. قطعاً همه آنها كه در لحظات تماشاي فيلم در سينماها يا در آينده در حس مورد نظر با ما مشاركت خواهند داشت، به قول شهيد عزيز و برادر بزرگوارم سيدمرتضي آويني از عوامل و دست‌اندركاران «چ» محسوب مي‌شوند.

در اين مراسم حسين طلا نماينده مجلس و حجت‌الاسلام سيدعبدالله حسيني به بيان خاطراتي از روزهاي دفاع‌مقدس پرداختند و در پايان از همسر شهيد وصالي و همچنين مادر شهيد بهروز صبوري با حضور بابك حميديان و سعيد راد تجليل شد.

کد خبر 263298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha