شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

چهاردهمین جشن حافظ برای معرفی برترین‌های سینما و تلویزیون در سال‌های۹۱ و ۹۲ شامگاه پنجشنبه پس از ۳سال تأخیر با تقدیر از عبدالله اسکندری و خسرو دهقان، بدون معرفی بهترین فیلم و با اهدای بیشترین جوایز به مجموعه ویدئویی «شاهگوش» و فیلم سینمایی «جیب بر خیابان جنوبی» در تالار وزارت کشور برگزار شد.

تندیس حافظ برای‌ ستاره‌ها


به گزارش همشهري، ‌ اجراي رضا يزداني با غزلي از حافظ آغازگر بخش رسمي مراسم بود و سپس مسعود جعفري جوزاني جايزه بهترين فيلمنامه را به مصطفي رستگاري براي سريال «راستش را بگو» اهدا كرد. مهدي پاكدل و بهنوش طباطبايي با حضور روي صحنه جايزه بهترين بازيگر مرد درام تلويزيوني را به مهدي سلطاني براي بازي در «ديوار» اهدا كردند و مهراوه شريفي نيا جايزه بهترين بازيگر زن درام تلويزيون را براي بازي در سريال «خداحافظ بچه» از امير آقايي و ميلاد كي مرام گرفت. جايزه بهترين بازيگر مرد كمدي با حضور رضا ناجي و حسن پورشيرازي به محسن تنابنده براي بازي در سريال‌هاي «پايتخت2» و «شاهگوش» اهدا شد. پژمان جمشيدي و عليرضا خمسه اهداكنندگان جايزه بهترين بازيگر زن كمدي بودند كه به مرجانه گلچين رسيد. سيروس مقدم هم پس از دريافت جايزه بهترين كارگردان تلويزيون براي «پايتخت2» و «ديوار» از مجيد مظفري و دخترش نيكي، آرزو كرد كه كاش اين جايزه را براي سريال «زير هشت» مي‌گرفت.

لاله و ستاره اسكندري تنديس حافظ بهترين مجموعه تلويزيوني را به تهيه‌كنندگان شاهگوش اهدا كردند و جايزه بهترين ترانه با حضور فرزاد فرزين، علي لهراسبي و كتايون رياحي به عليرضا قرباني براي سريال «راستش را بگو» اهدا شد. مهدي فخيم‌زاده جايزه برگزيده بخش تلويزيون را به داوود ميرباقري براي «مختارنامه» اهدا كرد و مسعود كيميايي جايزه ويژه بخش سينما را براي «جرم» از دست داريوش ارجمند گرفت. جوايز يك عمر فعاليت هنري با حضور رضا كيانيان به اسكندري و دهقان اهدا شد و بعد نوبت به مهران مديري رسيد كه براي اهداي جايزه ويژه هيأت داوران بخش سينمايي به فرامرز قريبيان براي كارگرداني و بازي در فيلم سينمايي «گناهكاران» روي صحنه آمد. ‌ اصغر همت و محمد سرير جايزه بهترين موسيقي متن را به پيمان يزدانيان براي فيلم سينمايي «جيب بر خيابان جنوبي» و سروش صحت و سحر قريشي جايزه بهترين فيلمبرداري را به محمود كلاري براي «گذشته» اهدا كردند. پوران درخشنده هم جايزه بهترين فيلمنامه را براي «هيس! دختران فرياد نمي‌زنند» با حضور فرزاد حسني و هومن سيدي گرفت.

گلاب آدينه و ساره بيات اهداكنندگان 2جايزه بهترين بازيگر زن سينما بودند؛ نورا هاشمي براي جيب بر خيابان جنوبي و مهناز افشار براي «برف روي كاج ها». بابك حميديان براي هيس! دخترها فرياد نمي‌زنند و «چ» و رضا عطاران براي «دهليز» و «طبقه حساس» جوايز بهترين بازيگر مرد را از دست سام قريبيان و سعيد راد گرفتند. دانيال عبادي و انديشه فولادوند جايزه بهترين كارگرداني را به اصغر فرهادي براي گذشته اهدا كردند ‌.

حاشيه‌هاي جذاب‌تر از متن

‌مهناز افشار پس از دريافت جايزه خود گفت: امشب شب تولد من است؛ ديروز ازدواج كردم و امشب تنديس گرفتم و به قول معروف هت تريك كردم! افشار با فرزند محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي دولت نهم ازدواج كرده است. عطاران هم كه در ميان تشويق حاضران روي صحنه آمده بود، بعد از دريافت تنديس حافظ گفت: ‌ من زياد حرف نمي‌زنم چون هر جا چيزي گفتم بعدش اتفاقي افتاد! او كه قرار بود شعري از حافظ را براي حاضران بخواند، شعر را فراموش كرد و به جاي آن گفت: شب شده باز دوباره، چشمك بزن ستاره! ‌

کد خبر 262466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha