همشهری آنلاین: شبکه‌های اجتماعی با آغاز رقابت‌های جام‌جهانی حال و هوایی دیگر به‌خود گرفتند و با گذشتن چند روز از آغاز این رقابت‌ها، رکوردی جدید را در تاریخ به‌ثبت رساندند.

جام‌جهانی

براساس گزارش CNN، جدا از افزايش محبوبيت فوتباليست‌هاي مختلفي از قبيل كريستيانو رونالدو در شبكه‌هاي اجتماعي، جام‌جهاني نيز در شبكه‌هاي اجتماعي با محبوبيتي بي‌نظير مواجه‌شده‌است كه بيشترين بخش اين محبوبيت به كاربران آمريكايي اختصاص دارد، در حقيقت جام جهاني به بزرگترين پديده شبكه اجتماعي در تاريخ كوتاه شبكه‌هاي اجتماعي تبديل شده‌است.

بازي اول اين دور از رقابت‌ها كه ميان برزيل ميزبان و كرواسي انجام گرفت، در توئيتر 12.2 ميليون توئيت ايجاد كرد كه بيشترين اين توئيت‌ها به ترتيب به استراليا، كانادا، بريتانيا، آمريكا و برزيل تعلق داشتند.

هفته اول اين رقابت‌ها نيز كه از 12 ژوئن آغاز و 18 ژوئن خاتمه يافت، 459 ميليون پست و نظر فيس‌بوكي به دنبال داشته‌است. اين‌درحالي است كه آمار فيس‌بوكي در زمان رقابت سوپرباول 185 ميليون، در زمان رقابت‌هاي المپيك روسيه به 120 ميليون و در زمان برگزاري اسكار 2014 به 25.4 ميليون رسيد، اين يعني جام‌جهاني به تنهايي از هرسه اين رويدادها فعاليت بيشتري در شبكه‌هاي اجتماعي خلق كرده‌است.

به گفته سخنگوي فيس‌بوك،‌ رويداد‌هاي ورزشي همواره زمينه‌ساز بحث‌هاي فراواني در فيس‌بوك مي‌شوند، آما آنچه در زمينه جام‌جهاني رخ داده‌، خارق‌العاده است. به گفته وي جام و فيس‌بوك هردو جهاني هستند و از آنجايي كه تماشاچيان بازي‌ها به اينترنت و اسمارت‌فون دسترسي دارند، مي‌توانند در حين تماشاي بازي‌ها در فيس‌بوك نيز فعاليت كنند.

فيسبوك و توئيتر با آگاهي از آغاز اين سونامي فوتبالي، ابزارهايي را نيز براي دامن زدن به‌ آن ارائه كرده‌اند. براي مثال توئيتر علاوه بر فراهم آوردن امكان انتخاب پرچم كشور مورد علاقه كاربر به‌عنوان آواتار، هشتگ اختصاصي براي جام‌جهاني ايجاد كرده و همچنين گزينه‌اي به‌نام هشفِلگ را نيز به امكاناتش افزوده‌است، به اين شكل زماني كه كاربري هشتگي مربوط به يكي از تيم‌هاي جام‌جهاني را پست مي‌كند، در كنار آن پرچم آن كشور ديده خواهد‌شد.

کد خبر 263668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha