هشمهری آنلاین: شرکت فیسبوک در تلاش برای مقابله با رای دادگاهی در آمریکا است که این شرکت را موظف کرد تا اطلاعات ۴۰۰ کاربرش را در اختیار دادگاه قرار دهد.

facebook

براساس گزارش BBC، فيسبوك مي‌گويد اين درخواست قضايي، وسيع‌ترين درخواستي بوده كه تاكنون از يك نهاد دولتي دريافت كرده‌است. براساس اين دستور، تمامي تصاوير، پيام‌هاي خصوصي و ديگر اطلاعات اين كاربران سال گذشته در اختيار دادگاه قرار گرفته‌اند، اما فيسبوك تاكنون اجازه سخن گفتن درباره آن را نداشته‌است.

براساس اين راي، فيسبوك صاحب‌خانه‌اي ديجيتال است كه بايد حكم‌هاي بازرسي احتمالي را اجرا كرده و خود را با آنها تطبيق دهد. اين راي در راستاي تحقيق روي پرونده گروهي صادر شد كه ادعا مي‌شد مدعيان جعلي حقوق و مزاياي از كارافتادگي فدرال بوده‌اند كه اطلاعات فيسبوكي آنها ثابت كرد اين افراد در نهايت سلامت به‌سر مي‌برند.

فيسبوك صاحب‌خانه‌اي ديجيتال است كه بايد حكم‌هاي بازرسي احتمالي را اجرا كرده و خود را با آنها تطبيق دهد. دادگاه نيويوركي دستور داده تا اطلاعات چند صد حساب كاربري كه حاوي شواهدي از ارتكاب جرم است، تسليم مقامات قضايي شود

براي بررسي اين پرونده دادگاهي به فيسبوك دستور داد اطلاعات چند صد حساب كاربري را كه به گفته دادگاه حاوي شواهدي از ارتكاب به جرم بودند، تسليم دادگاه كند. فيسبوك مي‌گويد مجبور به تن دادن به اين دستور شده‌است، اما در عين حال نسبت به اين راي اعتراض كرده و آن را برخلاف متمم چهارم قانون اساسي آمريكا كه عليه تجسس‌ها و دخل‌و‌تصرف‌هاي بي‌دليل تدوين شده مي‌داند.

فيسبوك همچنين نسبت به عدم وجود محدوديت زماني دسترسي به اين اطلاعات اعتراض كرده‌است، زيرا به اين شكل مقامات مي‌توانند تا هرزماني كه بخواهند اطلاعات كاربران را حفظ كنند و به درخواست اطلاعات جديد ادامه دهند.

روند اين حكم و اجراي آن تاكنون توسط دادگاه پنهان باقي مانده بود اما پس از درخواست تجديد نظر فيسبوك به دادگاه، يك قاضي در نيويورك اين پرونده را علني كرده‌است. فيسبوك مي‌گويد دولت مانع از آن شده تا اين شركت كاربراني را كه اطلاعات آنها را در اختيار دادگاه قرار داده، از موضوع آگاه كند.

فيسبوك مي‌گويد از ميان صدها نفري كه اطلاعات آنها تسليم دادگاه شده، 62 نفر متهم به تقلب و فريب دولت شناخته شدند و يان به آن معني است كه بيش از 300 نفر از افرادي كه اطلاعات خصوصي آنها در اختيار دولت قرار گرفته، بيگناه بوده‌اند.

کد خبر 264007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha