همشهری آنلاین: پیکر امیر سرتیپ ˈمحمدحسن معینی پورˈ فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی صبح دوشنبه در مراسمی در ستاد نهاجا تشییع و در قطعه ۲۳۲ بهشت زهرا (ع) به خاک سپرده شد.

محمدحسن معینی‌پور

امیر سرتیپ محمدحسن معینی‌پور فرمانده اسبق و از یادگاران 8 سال دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل مشقات ناشی از بیماری سرطان به لقاءالله پیوست.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر مرحوم معینی پور صبح امروز با تشریفات کامل نظامی برگزار شد .

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مداحی و خواندن نماز میت، پیکر فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش در قطعه 232 بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

افزون بر خانواده مرحوم امیر سرتیپ ˈمعینی پورˈ، فرماندهان عالیرتبه نظامی و تعدادی از همرزمان وی و نیز پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش در این مراسم حضور داشتند.

مرحوم معینی پور پس از سال ها تحمل رنج بیماری سرطان، روز شنبه 31 خرداد ماه دار فانی را وداع گفت.

وی از سال 1360 تا 1362 فرماندهی نیروی هوایی ارتش را برعهده داشت.

مرحوم معینی پور مهر سال 1331 وارد دانشکده افسری شده و پس از فارغ التحصیلی در رسته خلبانی در نیروی هوایی مشغول خدمت شد.

وی ضمن طی دوره های مختلف تخصصی و نظامی، دوره خلبانی هواپیمای جت را در آمریکا و دوره کنترل شکاری را در انگلیس گذراند.

امیر سرتیپ معینی پور در پی پیروزی انقلاب اسلامی از جمله افسران انقلابی بود که به خدمت در نیروی هوایی ادامه داد و در شهریور سال 1360 بنا به پیشنهاد شهید سرلشکر فلاحی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

در دوران فرماندهی این امیر ارتش، نیروی هوایی در عملیات بزرگی نظیر فتح المبین و بیت المقدس نقش سرنوشت سازی را برعهده داشت که به بازپس گیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.

کد خبر 263457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha