همشهری آنلاین: فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه گفت: به برکت خون شهدا هیچ یک از جنگنده‌های شکاری این پایگاه زمین‌گیر نیست و همه در شرایط عملیاتی قرار دارند.

جنگنده‌

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر خلبان منصور ونک فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه، گفت: پایگاه سوم شکاری یکی از پایگاه‌های محوری و راهبردی نیروی هوایی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است و نقش مهمی را در حراست از مرزهای غربی، جنوب غربی و شمال غربی بر عهده داشته و دارد.

وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس این پایگاه بیش از 12000 سورتی پرواز پشتیبانی هوایی و بیش از 6700 سورتی ماموریت برون مرزی انجام داده است.

فرمانده پایگاه شهید نوژه با اشاره به نقش پایگاه سوم در عملیات‌های مهم 8 سال دفاع مقدس، ادامه داد: عملیات‌های حمله به الولید(H3)، اولین پاسخ (که با همکاری پایگاه شهید یاسینی انجام شد)، عملیات مرصاد و لغو کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد از مهمترین عملیات‌های این پایگاه بوده است.

وی افزود: پایگاه سوم شکاری پیش از جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در حراست از تمامیت ارضی و مرزهای کشور داشته و سرلشکر خلبان شهید نوژه و شهید عبدالله بشیر اسلامی قبل از حمله رژیم بعثی به کشور و در سرکوب غائله کردستان به شهادت رسیده‌اند.

ونک خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تجربیات 8 سال دفاع مقدس در کلیه زمینه‌های بازسازی، نوسازی، تعمیر و نگهداری به خودکفایی رسیده‌ایم و کلیه آموزش‌های خلبانی در این پایگاه انجام می‌شود.

فرمانده پایگاه سوم در پایان گفت: به برکت خون شهدا هیچ یک از جنگنده‌های شکاری این پایگاه زمین‌گیر نیست و همه در شرایط عملیاتی قرار دارند.

کد خبر 270661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha