همشهری آنلاین: رئیس دفتر مقام مظم رهبری در مراسم تشییع فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش گفت: معین پور یک دنیا عاطفه، مهربانی و پشتکار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب در مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ محمد حسن معین پور فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش که امروز دوشنبه در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد گفت: معین پور در دوران حساس کشور و نیروی هوایی مسئولیت اداره این نیرو را برعهده گرفت و بیعت نیروی هوایی با امام خمینی کمر رژیم پهلوی را شکست و این نیرو با این اقدام به دنیا ثابت کرد که پرسنل نیروی هوایی ارتش آنگاه که استقلال، آزادی و هویتشان در خطر باشد تا پای جان می ایستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه رژیم پهلوی بر روی نیروهای مسلح سرمایه گذاری بسیاری کرده بود ادامه داد: اما این جوانان به رژیم پهلوی پشت پا زدند و با به خطر انداختن جان خود در اقامتگاه امام حاضر و با ایشان بیعت کردند و گفتند ما هرگز به دین کشور و استقلال ملت پشت نمی کنیم.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب کشور با توسعه های فراوانی مواجه شد و در این شرایط معین پور مسئولیت نیروی هوایی را برعهده گرفت. بعد از فرار بنی صدر خائن مسئولیت نیروی هوایی از سوی رئیس جمهور وقت به معین پور واگذار شد که قبول این مسئولیت در آن دوران به نوعی از خودگذشتگی بود.

حجت الاسلام گلپایگانی با اشاره به اینکه معین پور نه روز داشت نه شب ادامه داد: همیشه در حال خدمت بود و با مدیریت قوی همه فرماندهان نیروی هوایی را توجیه می کرد و او یک دنیا عاطفه، مهربانی و پشتکار داشت.

حجت الاسلام گل پایگانی در پایان صحبت های خود در سخنانی کوتاه اظهار داشت: دیروز که درگذشت ایشان را به رهبر معظم انقلاب اطلاع دادیم ایشان فرمودند از قول من به بازماندگان تسلیت گفته و بگویید ایشان در موقعیت بسیار حساس کمک بسیار بزرگی به پیشرفت نیروی هوایی کردند.

کد خبر 263454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha