همشهری آنلاین: دفتر مرکزی سایت شهدای والامقام ارتش در ضلع جنوب غربی میدان حر تهران صبح امروز با حضور مشاور عالی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

ارتش

به گزارش تسنیم، صبح امروز طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ رضا خرم طوسی، مشاور عالی فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دفتر مرکزی سایت شهدای والامقام ارتش در ضلع جنوب غربی میدان حر تهران افتتاح شد.

در این مراسم که جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئولین بنیاد شهید نیز حضور داشتند، سرهنگ مجید شیخیان، مدیر سایت شهدای ارتش طی سخنانی گفت: با وجود گذشت بیش از سه دهه از دوران ارزشمند دفاع مقدس آن گونه که شایسته شهداست به ایثار و از خود گذشتگی آنان پرداخته نشده است.

وی دراین باره تصریح کرد: در همین راستا طرح راه اندازی گروه سایبری شهدای ارتش با حضور درفضای مجازی و با هدف نشر فرهنگ، ایثار و شهادت در سال 1390 برنامه‌ریزی و نهایتاً در خرداد ماه 1392 به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد.

مدیر سایت شهدای ارتش در ادامه با اشاره به این که اقدام­های اولیه به منظور راه‌اندازی و افتتاح این سایت از جمله جمع‌آوری اسناد، راه‌اندازی پایگاه الکترونیکی و پردازش اطلاعات انجام پذیرفته، افزود: تاکنون اطلاعات بیش از 45 هزار و 251 شهید دراین سایت بارگذاری شده که 10821 قطعه عکس، 1815 زندگی‌نامه، 706 وصیت نامه، 154 خاطره و 40 دل نوشته از جمله این اطلاعات است.

سرهنگ شیخیان راه اندازی سامانهTRM یا ارتباط با مخاطبین و برگزاری مسابقه‌های گوناگون فرهنگی را از دیگر اقدام‌های این دفتر در فضای مجازی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده‌ای که از انتشار آثار شهدای ارتش در فضای مجازی صورت گرفت و به دنبال درخواست مکرر مخاطبین، برآن شدیم تا مطالب ناب موجود در آثار شهدا را در قالب طرح‌های گرافیکی و هنری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم.

وی در پایان، ارتباط مستقیم با مخاطبان و مراجعه کنندگان، گردآوری آثار موجود از شهدای آجا و تهیه مستند از خاطره ها و زندگی شهدا را از جمله اهداف افتتاح دفتر مرکزی سایت عنوان کرد.

سایت جامع شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانیwww.ajashohada.ir آماده بازدید و ارائه خدمات به مخاطبین است.

کد خبر 265758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha