یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

به‌دنبال درج یادداشتی با عنوان «بحران کمبود معلم داریم» در تاریخ ۱۵/۲/۹۳در روزنامه همشهری، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارسال کرده است که عینا به شرح زیر است:

بحران كمبود معلم داريم
«با اجراي نامطلوب بازنشستگي قبل از موعد كه در چند سال گذشته اتفاق افتاد، آموزش و پرورش از خدمات جمع كثيري از معلمين متخصص و مجرب محروم گرديد؛ اجراي شتابزده طرح3-3-3-3 قبل از آماده‌سازي‌ زيرساخت‌ها، اضافه شدن يك پايه به دوره ابتدايي نيز اين دوره را، با چالش كمبود شديد معلم و فضاي آموزشي مواجه ساخت، اگر چه با تلاش و پيگيري مجدانه مسئولين مربوطه به‌صورت مقطعي براي حل مشكل كمبود معلم تمهيداتي انديشيده و بحران مهار شد اما براي حل ريشه‌اي و اساسي مشكل موجود، تلاش گسترده و فراگير نهادهاي مختلف، دست اندركار را طلب مي‌كند تا با فراهم ساختن بسترهاي قانوني و اجرايي نسبت به جذب و استخدام نيروهاي تحصيل كرده كارآمد، زمينه ارائه خدمات آموزش و پرورشي مناسب فراهم گردد.»

توضيحات همشهري:

در توضيحات وزارت آموزش و پرورش به برخي علل بروز بحران كمبود معلم اشاره شده كه در دولت‌هاي نهم و دهم رخ داد و نتيجه آن وضعيت امروز است. نكته مهم عملكرد مسئولان كنوني آموزش و پرورش است و اينكه براي رفع اين بحران چه چاره‌اي انديشيده‌اند. آيا صرف اينكه بگوييم اين مشكلي است كه پيشينيان آفريده‌اند مشكل حل مي‌شود؟ توضيحات آموزش و پرورش در واقع تأييديه صحت مطالب همشهري است، آنها نيز معتقدند با چالش شديد كمبود معلم و فضاي آموزشي روبه‌رو هستند. با وجود اين چه بايدكرد؟ اين درحالي است كه سال آينده 700هزار نفر به جمعيت دانش‌آموزي ابتدايي افزوده مي‌شود. در توضيحات هيچ اشاره‌اي به چاره‌انديشي مسئولان براي رفع اين بحران نشده است.

 

کد خبر 262608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha