دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

همشهری سرنخ: از ۲۴ نفری که در مدرسه درس می‌خوانند، ۱۲ نفرشان دوقلو هستند، روی یک نیمکت می‌نشینند.

دوقلو

برای دیدن عجیب‌ترین مدرسه ایران باید به ابركوه یزد بروید، بعد از ورود به داخل روستا و چنددقیقه‌ای پیاده‌روی، تابلوی بزرگی نظرتان را جلب می‌كند كه روی آن نوشته شده مدرسه «شهید رحیم محمدزاده».

مدرسه‌ای كه در روزگاران قدیم با سر و صدای دانش‌آموزان و برگزاری كلاس‌های درس حال و هوای خاصی داشت اما حالا تعداد دانش آموزان آن كمتر از 30 نفر است.

«شهین ناظری»، مدیر 43 ساله مدرسه می‌گوید: مهاجرت خانواده‌ها به شهر یزد و شهرستان‌های اطراف، یكی از دلایل كمبود جمعیت است. با این حال، باز هم نام روستای« شهرآباد» سرزبان‌ها افتاده است چرا كه نصف دانش آموزانی كه در مدرسه روستا درس می‌خوانند دوقلو هستند.

  • یك جین دوقلو!

« از 24 نفری كه در مدرسه درس می‌خوانند، 12 نفرشان دوقلو هستند، روی یك نیمكت می‌نشینند، در زنگ‌های تفریح كنار هم هستند، با هم غذا می‌خورند و خلاصه در تمام كارهایشان در كنار همدیگر هستند.»

شهین ناظری،‌ مدیر و معلم مدرسه رحیم زاده با گفتن این حرف‌ها برایمان توضیح می‌دهد كه دوقلوهای این مدرسه در پایه‌های اول، سوم و چهارم ابتدایی درس می‌خوانند « البته بچه‌های كلاس از پیش دبستانی تا كلاس پنجم هستند ولی به دلیل كم بودن دانش آموزان، سیستم چندپایگی در این مدرسه اجرا می‌شود و همه بچه‌ها در كنار هم درس می‌خوانند.»

با وجود تعداد زیاد دوقلوها، رابطه بین بچه‌های كلاس، كاملا دوستانه و صمیمی است و خانم معلم هم سعی می‌كند تا بین شاگردهایش تبعیض قائل نشود.

« همه بچه‌ها را به یك چشم می‌بینم اما كار كردن در این شرایط سختی‌های زیادی دارد چرا كه نحوه رفتار با هركدام از قل‌های بچه‌هایی كه دوقلو هستند، به یك شكل و نحوه رفتار با دیگر بچه‌ها به شكلی دیگر است.

برای همین، كسی كه وظیفه تدریس این بچه‌ها را به عهده دارد باید ششدانگ حواسش را جمع كند و نحوه رفتارش با هركدام از دانش آموزان، حساب شده باشد.»

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 287219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha