همشهری آنلاین: مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در امور محیط زیست گفت: امروز ناقوس مرگ طبیعت ایران به صدا در آمده و باید برای آن کاری کرد.

به گزارش ایرنا سعید نمکی روز چهارشنبه در دومین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی مناطق مرکزی کشور در کاشان اظهار کرد: خشکی آب دریاچه‌ها و تالاب‌ها و بیماری جنگل‌های زاگرس بحرانی است.

وی با اشاره به بازدید از زیستگاه‌های بوشهر نیز تاکید کرد: آخرین زیستگاه‌های گونه‌های کمیاب کشور بحرانی و در حال نابودی است، به طوری که با بارش باران شاهد وقوع سیل در کشور هستیم.

نمکی تصریح کرد: کشور در هشت سال گذشته با غم‌انگیزترین فصل تاریخ محیط زیست روبرو بوده است.

به گفته وی امروز مبنای دولت تدبیر و امید مشارکت مردم است و همه مسوولان کشور پذیرفته‌اند که مقوله محیط زیست مساله‌ای است که باید به آن پرداخت.

نمکی خاطرنشان کرد: خط قرمزها و تقابل و تضاد بین این تشکل‌ها و تفکیک بین محیط زیست طبیعی و انسانی باید از بین برود.

وی افزایش کیفیت و سطح علمی اعضای تشکل‌ها و استفاده از کارشناسان و متخصصان دانشگاهی و تجربه ارزشمند فعالان با تجربه محیط زیست را نیز یادآور شد.

وی همچنین از واگذاری مراتع کشور به بخش خصوصی در پنج سال آینده خبر داد.

دومین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی مناطق مرکزی کشور با حضور نمایندگان (سمن‌های) شش استان مرکزی کشور شامل کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، قم، مرکزی و اصفهان به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار می‌شود.

کد خبر 262476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha