همشهری آنلاین: یک عضو هیئت رییسه‌ی مجلس با اشاره به اخبار منتشرشده در سایت‌ها و رسانه‌های مختلف درباره‌ی اعزام حمید رسایی - نماینده‌ی مجلس - به مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل، توضیح‌هایی را ارائه کرد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: موضوع سفر آقای رسایی به برزیل، بنا به تقاضای کمیسیون اصل 90 مجلس و نامه‌ی رسمی آقای پورمختار مبنی بر تبیین ضرورت این سفر مطرح شد و کمیته‌ی سفرها نیز براساس همین تقاضا و نامه‌ی آقای پورمختار که در چارچوب وظایف نظارتی، این سفر را درخواست کرده بود، با انجام آن موافقت کرد.

وی گفت: روال معمول این است که بعد از موافقت با سفرها، این موضوع به تشریفات مجلس اعلام می‌شود و تشریفات نیز از مراجع مسوول از جمله وزارت خارجه، درخواست صدور ویزا و پیگیری این سفر را می‌کند. بر همین اساس، تشریفات مجلس در نامه‌ای رسمی به وزارت خارجه خواست تا اقدامات لازم برای صدور ویزای آقای رسایی و همراه ایشان که یکی از کارشناسان مربوط هستند، انجام شود.

نماینده‌ی مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: تشریفات مجلس این کار را به‌درستی و طبق وظیفه‌ی خود انجام داد و کارها طبق روال پیش رفت؛ اما باید بررسی شود که نامه‌ی یادشده از چه طریقی در اختیار برخی سایت‌ها قرار گرفت.

سبحانی‌نیا با بیان این‌که درخواست اعزام رسایی به برزیل در چارچوب ضوابط داخلی مجلس مطرح شده است، افزود: به‌نظر می‌رسد درباره‌ی انجام این سفر، قدری بزرگ‌نمایی شده، اما این مسأله آن‌قدر هم بزرگ نبوده است. ضمن این‌که قاعدتا معمول نیست و ضرورتی هم ندارد که روابط عمومی مجلس به چنین مواردی وارد شود، یا در این‌باره موضع‌گیری کند.

 

کد خبر 261836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha