همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز به لایحه موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر رای دادند.

لایحه موافقتنامه مربوط به همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس مورد بررسی قرار گرفته و با 168 رای موافق، هفت رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش ايسنا، این لایحه با توجه به اهمیت ثبات و امنیت در دریای خزر برای دولت‌های حاشیه آن و با توجه به مسئولیت آنها در حفظ دریای مذکور و توسعه پایدار منطقه و در راستای تحکیم همکاری به منظور استفاده از دریای خزر برای اهداف صرفا صلح‌آمیز و تقویت و تعمیق همکاری‌های منطقه‌ای به تصویب رسیده است.

بر اساس این لایحه موافقتنامه، کشورهای جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکمنستان از این پس طرف این موافقتنامه خوانده می‌شوند که می‌بایست بر اساس موازین و اصول شناخته شده حقوق بین‌الملل، همچنین اصول و موازین مصرح در منشور ملل متحد به ویژه احترام به استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی، مصونیت مرزها، منع تهدید یا توسل به زور گام بردارند. این لایحه دارای 15 ماده می‌باشد.

 

کد خبر 262187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha