همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که سفر یک هیات مذهبی آمریکایی به ایران هیچ ارتباطی با دولت نداشته است.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوالی در خصوص سفر جمعی از شخصیت‌های مذهبی به ایران گفت: ما می‌دانیم که یک هیات کوچک از کشیش‌های کاتولیک آمریکا در ماه مارس به ایران سفر کردند. اما این سفر و فراهم کردن لوازم آن کاملا مستقل از دولت آمریکا بوده است.

براساس گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ماری هارف افزود: سفر این کشیش‌های کاتولیک کاملا از دولت آمریکا مستقل انجام شده و به طور قطع طراحان آن می‌توانند اطلاعات بی‌شمار به شما ارائه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین اظهار کرد: ما مطلعیم که شخصیت‌های مختلف مذهبی آمریکا گفت‌وگوهایی را با شخصیت‌های مذهبی ایرانی در زمینه آموزش‌های مذهبی انجام دادند. ما از این تلا‌ش‌ها برای افزایش سطح آگاهی بین‌ ادیان و آزادی‌های مذهبی که به طور قطع یکی از اولویت‌های سیاست خارجی این وزارتخانه است استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سفر این شخصیت‌های مذهبی و ارائه گزارش سفرشان تاثیری بر مذاکرات ایران و گروه 1+5 دارد یا خیر گفت: به طور قطع این گفت‌وگوها در مورد مسائل مذهبی بوده است و مذاکرات 1+5 کاملا در مورد مسئله هسته ای است. بنابراین آنها به طور کامل از یکدیگر جدا هستند.

هارف علاوه بر این اظهار کرد: باز هم تاکید می کنم که اقدام آنها یک تلاش مستقل است ما بر روی مسئله هسته‌ای تمرکز کرده‌ایم و بیش از این چیزی برای گفتن در مورد این موضوع نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان در پاسخ به سوال دیگر در این خصوص که این گروه در ماه مه نیز به همراه چند تن از اعضای کاخ سفید به ایران سفر کرده بودند بیان کرد: من باور نمی‌کنم که هیچکس از کاخ سفید به ایران سفر کرده است.

 

کد خبر 261748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha