همشهری آنلاین: نماینده مردم اردکان در مجلس، مذاکرات معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا را شفاف و بدون واسطه دانست و گفت: موضوعاتی که در این دو روز گفت و گو‌ها مطرح می‌شود به دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در وین کمک می‌کند.

تابش نماینده اردکان

محمدرضا تابش در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این که امیدواریم به دلایل مختلف این مذاکرات ختم به خیر و موفقیت آمیز باشد، افزود: ایران ضمن حفظ خطوط قرمز نظام، کاهش سطح غنی سازی را پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: فتوای رهبرمعظم انقلاب مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح‌های هسته‌ای اطمینان خاطری برای آنان است.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: کشورهای غربی به دلیل مسایل و مشکلات در منطقه تلاش دارند آبرومندانه از مسایل موجود نجات یابند چراکه آنها می‌دانند ایران در منطقه قدرتمند و با نفوذ است.

تابش ادامه داد: آنها می‌دانند اگر با جمهوری اسلامی ایران این کشور قدرتمند در منطقه تعامل آمیز رفتار کنند، موفقیت نصیبشان می‌شود.

وی با بیان این که در میان رئیسان جمهوری آمریکا این مرسوم بوده که اثر ماندگاری در کارنامه خود به جای بگذارند، تصریح کرد: اوباما طرحی در مورد بیمه‌های اجتماعی مطرح کرد که دستاورد مثبتی نداشت و درحال حاضر دل بسته این است که در موضوع هسته‌ای ایران دستاوردی داشته باشد تا در دوران ریاست جمهوری خود بدرخشد.

وی به نزدیک بودن پایان دوره مسئولیت کاترین اشتون نیز اشاره کرد و گفت: اشتون که مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برعهده دارد، می‌خواهد در موضوع هسته‌ای ایران کارنامه مثبتی داشته باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: مجموعه این عوامل و همچنین حرکت واقع بینانه غربی‌ها مطمئنا به موفقیت مذاکرات منجر می‌شود.

تابش خاطرنشان کرد: دنیا تمام نشده و منصفانه باید بگوییم اگر در این موقعیت مصالحه‌ای انجام شود دو طرف برنده‌اند.

کد خبر 262065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha