شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان می‌گویند افزودن انگور به رژیم غذایی در پیشگیری از اختلالات تخریب شبکیه چشم موثر است.

مصرف انگور و محافظت از شبکیه چشم

به گزارش ايسنا، متخصصان چشم‌پزشکی انستیتو چشم «بسکام پالمر» در دانشگاه میامی اعلام کردند: دنبال کردن رژیم غذایی حاوی مقادیر بیشتری انگور، خطر ابتلا به عارضه تخریب شبکیه چشم را کاهش می‌دهد.

در حال حاضر در آمریکا بیش از پنج میلیون نفر به اختلالات بینایی مرتبط با تخریب شبکیه چشم مبتلا هستند اما متخصصان چشم‌پزشکی اخیرا دریافتند که رژیم غذایی سرشار از انگور به کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها کمک می‌کند.

متخصصان انستیتو چشم بسکام پالمر برای موش‌های آزمایشگاهی که به عارضه تخریب شبکیه مبتلا بودند، رژیم غذایی محتوی انگور و مکمل انگور را در نظر گرفتند که این رژیم غذایی معادل سه وعده مصرف انگور در انسان بود.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلدریپورت، نتایج این مطالعه نشان داد اختلال تخریب شبکیه چشم در موش‌هایی که رژیم غذایی سرشار از انگور داشتند به میزان قابل توجهی بهبود یافت.

«ابیگل هاکام»، سرپرست اصلی این مطالعه در‌این‌باره گفت: رژیم غذایی سرشار از انگور پروتئین‌های حیاتی برای شبکیه چشم را تامین می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که انگور از راه‌های مختلف نظیر تغییر سیگنال‌ها در سطح سلولی که سبب مقابله با استرس اکسیداتیو می‌شود، سلامت چشم را بهبود می‌دهد.

کد خبر 261705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha