همشهری آنلاین: رئیس کمیته دفاع دومای روسیه اعلام کرد که همزمان با افزایش فعالیت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای غربی روسیه با اوکراین، مسکو نیز به دنبال گسترش تحرکات و مانورهای نظامی خود است.

نظامی روسیه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر کومویدوف گفت: در پی درگیری‌ها در اوکراین و حضور تقویت شده نیروهای ناتو در غرب روسیه، ما در حال حاضر به دنبال پیشنهادهای مرتبط با تقویت سربازان و انجام بیشتر مانورهای نیروهای مسلح کشور برای هماهنگی‌های بیشتر آن‌ها هستیم.

وی افزود: ما معتقدیم که نیروهای مسلح روسیه باید کاملا آمادگی مواجه با تهدیدهای جدید و چالش‌های پیش‌رو در سراسر مرز روسیه را داشته باشند.

خبرگزاری اینترفاکس نیز گزارش داد، استراتژی گسترش مانورها و افزایش تحرکات نیروهای مسلح روسیه برای تمام یگان‌های ارتش اعم از زمینی، هوایی و دریایی، در نظر گرفته شده است.

در همین حال، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که تمامی اقدامات از جانب ناتو حالت دفاعی، میانه‌رو، متناسب، شفاف و براساس تعهدات و قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد و این اقدامات تهدیدی از جانب ناتو برای روسیه محسوب نمی‌شود.

ناتو در پی بحران اوکراین و دخالت روسیه در این کشور، تمامی عملیات نظامی و غیرنظامی خود را بامسکو به حالت تعلیق درآورده اما همچنان به دنبال انجام مذاکرات سیاسی با روسیه است.

کد خبر 261531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha