همشهری آنلاین: پترو پوروشنکو رییس جمهوری جدید اوکراین روز شنبه در پارلمان کشورش سوگند یاد کرد.

رییس جمهور اوکراین سوگند یاد کرد

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز شنبه شبکه خبری فرانس 4ˈ، پوروشنکو با حضور دهها شخصیت داخلی و خارجی و در برابر نمایندگان مجلس اوکراین سوگند یاد کرد که به اصول کشورش پایبند باشد.

وی درمراسم رسمی که در پارلمان اوکراین برگزار شد در برابر نمایندگان و رییس مجلس و نیز نماینده دیوان قانونی اساسی سوگند یاد کرد که وجهه کشورش را در عرصه بین المللی تقویت کند.

پترو پوروشنکو میلیاردر اوکراینی در انتخابات ریاست جمهوری کشورش با کسب 54.7 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین اعلام شد.

وی در اظهاراتی که پس از سوگند رسمی یاد کرد، گفت: اکنون زمان تغییر است و مردم تصمیم گرفتند تا دوران جدیدی در این کشور آغاز شود.

وی با اشاره به درگیری های میدان که به کشته شدن تعدادی از شهروندان اوکراینی منجر شد، از حضار خواست تا دقایقی را به احترام کشته شدگان سکوت کنند.

پوروشنکو صلح را مهمترین مسئله کشور دانست و تاکید کرد که خواستار جنگ و انتقام گیری نیست.

وی همچنین با اشاره به ناآرامی های شرق کشور به دلیل درگیری میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان، بر یکپارچگی اوکراین تاکید کرد.

حمایت ناتو و شورای اروپا از رییس جمهور اوکراین

از سوي ديگر پترو پوروشنکو رییس جمهوری جدید اوکراین به سرعت پس از مراسم تحلیف مورد حمایت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و شورای اروپا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، هرمان وان رومپوی رییس شورای اروپا و آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو پس از مراسم تحلیف پوروشنکو دربیانیه های جداگانه از اوکراین، تمامیت ارضی و ثبات آن حمایت کردند.

راسموسن در بیانیه خود با تبریک به پوروشنکو اعلام کرد که به تلاش رییس جمهوری جدید اوکراین برای ایجاد ثبات در این کشور از طریق مذاکرات سیاسی که از قبل از انتخابات آغاز شده است، اطمینان دارد.

وی یادآور شد: ناتو در حال نهایی کردن تدابیر تازه ای برای کمک به اوکراین و حمایت از اصلاحات امنیتی و دفاعی این کشور است.

در این بیانیه آمده است: ناتو، در حمایت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین مصمم است.

رومپوی نیز که خود در مراسم تحلیف پوروشنکو در کی یف حضور داشت، در بیانیه ای بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین و تعهداتش نسبت به این کشور تاکید کرد.

وی توضیح داد: پوروشنکو حمایت اکثریت را برای پیشبرد کشور در مسیر اصلاحات و تبدیل اوکراین به یک کشور مدرن و دیپلماتیک که شهروندان به آن امید بسته اند، به دست آورد؛ کشوری متحد و متمرکز که در آن هر کس در جایگاه خود قرار گرفته و هویت ها و اقلیت های مختلف در آن محترم شمرده شوند. بی تردید، گفتگوهای عمیق و فراگیر نقش مهمی را در روند انتقال ایفا خواهد کرد.

رومپو بدون نام بردن از روسیه یادآورشد: بازگشت اوکراین به ثبات و تلاش آن برای رشد اقتصادی و توسعه به نفع همه همسایگانش خواهد بود. همه این همسایگان باید به تصمیمات دولت اوکراین از جمله روابط نزدیک تر این کشور با اتحادیه اروپا و نیز تمامیت ارضی آن احترام بگذارند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا در کنار اوکراین باقی خواهد ماند. این اتحادیه همچنین با همه افرادی که هدف دمکراسی، رفاه و ثبات در اوکراین را دنبال می کنند، آماده همکاری است.

کد خبر 261783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha