همشهری‌آنلاین: مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو گفت: برای جلوگیری از خرید و فروش برگه معاینه فنی خودرو، به جای افزایش نظارت باید به سمت تجهیزات پیشرفته در مراکز معاینه فنی خودرو برویم.

معاینه فنی خودرو

به گزارش تين‌نيوز، سیدعلی رضوی با اشاره به گزارش هایی که درباره خرید و فروش برگه معاینه فنی خودرو به گوش می‌رسد، گفت: سال‌هاست که ما درگیر این معضل هستیم.

وی ادامه داد: البته از آنجا که در تهران هر 14 مرکز معاینه فنی خودرو به دوربین ثبت پلاک، مجهز هستند، امکان خرید و فروش وجود ندارد اما متاسفانه هم در حومه تهران و هم در شهرستان ها، با معضل خرید و فروش برگه معاینه فنی مواجه‌ایم.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو، بهترین راهکار را برای جلوگیری از این امر استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری دانست و افزود: باید مراکز به نحوی باشند که تا زمانی که خودرو ها وارد مرکز نشده اند و از پلاکشان عکسبرداری صورت نگرفته، امکان دریافت برگه معاینه فنی را نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش های اصلی، توسط سیستم‌های مکانیزه اداره می‌شود و با توجه به نشست اخیری که در تبریز داشتیم، قرار است این سیستم در آنجا نیز راه اندازی شود.

پرونده متخلفان روی میز وزارت کشور

رضوی اضافه کرد: ما از متخلفان شکایت کرده و پرونده آن‌ها در حال بررسی در وزارت کشور است. این وزارت به مراکز متخلف اخطار می‌دهد و حتی در برخی موارد هم نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام می‌کند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو در پایان اظهار امیدواری کرد که مجهز شدن تمام مراکز معاینه فنی به کل کشور تعمیم یابد تا دیگر شاهد وقوع تخلف و تشکیل پرونده در این زمینه نباشیم.

کد خبر 261485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha