گروه شهری: همزمان با اجرای طرح استقبال از بهار ساعات کار تمامی مراکز معاینه فنی خودروهای تهران ۲ ساعت افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، پلیس‌راه کشور در آستانه سفرهای نوروزی، دارا بودن برگه معاینه فنی را از الزامات سفر دانست و اعلام کرد که متخلفان، علاوه بر اعمال قانون و جریمه 30هزار تومانی از ادامه سفر هم بازداشته می‌شوند و به هیچ عنوان به‌خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه تردد در جاده‌های کشور داده نخواهد شد.

به گفته سیدعلی رضوی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو، از ابتدای اسفند ماه تاکنون میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی 63درصد افزوده شده و طی روزهای گذشته، روزانه بالغ بر 4500 خودرو در مراکز شهر تهران معاینه فنی شده‌اند. وی حصول اطمینان از ایمنی خودروها را یکی از مهم‌ترین الزامات سفر دانست و گفت: برای این امر بهترین راهکار مراجعه به مراکز مکانیزه معاینه فنی است.

قرار است در مراکز معاینه فنی مواردی نظیر ترمز، سیستم‌های تعلیق، کمک فنر و مسائلی که در ایمنی خودرو نقش حیاتی دارد کنترل ‌شود. همچنین از آنجایی که بسیاری از نقایص خودرو در مسافت‌های داخل شهری نمایان نمی شود بنابراین مراجعه به مراکز معاینه فنی می‌تواند گزینه مناسبی برای شناسایی این نقایص نظیر حساس بودن ترمزها باشد. رضوی با استناد به تحقیقات صورت گرفته گفت: 97درصد از خودروهای مراجعه‌کننده در نوروز92 به مراکز معاینه فنی خودرو، در سفرهای نوروزی دچار هیچ مشکلی نشدند که این امر حاکی از اهمیت معاینه فنی خودروها قبل از سفر است.

به گفته مدیرعامل ستادمرکزی معاینه فنی خودرو، از ابتدای اسفند ماه تا پایان سال 3 مرکز آبشناسان ، بیهقی و سراج در روزهای جمعه نیز از ساعت 8 صبح تا 14 فعالیت خواهند داشت .چندی پیش نیز سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راه کشور اعلام کرده بود که خودروهای فاقد برگه معاینه فنی در جاده‌های کشور متوقف شده و اجازه ادامه مسیر به آنها داده نخواهد شد.

کد خبر 250921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز