مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه ۴۰ خط فعال برای معاینه فنی خودروها وجود دارد گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات قانونی و عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی، ۷۰ درصد از ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی و بلااستفاده مانده است.

معاینه فنی

به گزارش مهر، ولی آذروش در اين باره اظهارداشت: 14 مرکز با 40 خط معاینه فنی تمام مکانیزه در شهر تهران وجود دارد اما به دلیل معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی و همچنین عدم برخورد جدی با خودروهای فاقد معاینه فنی عملا بخش اصلی ظرفیت این مراکز بلا استفاده مانده است.

وی ادامه داد: همچنین در تهران 5 خط معاینه فنی برای خودروی های سنگین و 10 خط نیز برای معاینه فنی موتورسیکلت ها وجود دارد که میزان مراجعات در این زمینه هم بسیار کم است.

مدیر عامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 700 هزار خودروی فاقد معاینه فنی به راحتی و بدون آنکه هیچ مانعی را بر سر راه خود ببینند، در سطح شهر تردد می کنند.

وی تاکید کرد: خروج خودروهای فرسوده، ارتقا کیفیت سوخت و خودرو و همچنین انجام به موقع معاینه فنی خودروها، راه کارهای اصلی کاهش آلودگی هوا محسوب می شوند اما متاسفانه آن طور که باید و شاید مورد توجه مسئولان قرار ندارند.

آذروش گفت: کاهش معافیت معاینه فنی خودروها از 5 سال به حداقل 2 سال و اعمال قوانین و برخورد با متخلفان از جمله اقداماتی است که می تواند سبب شود معاینه فنی به نقش و جایگاه اصلی خود برسد و سبب کاهش 35 درصدی آلودگی هوای پایتخت شود.

کد خبر 271848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha