سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه برای دو روز شرایط جوی نسبتا توفانی خواهیم داشت، از ۱۳ استان در معرض توفان خبر داد.

توفان

مرتضی اکبرپور در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: براساس اخطاریه شماره 9 سازمان هواشناسی که برای ما ارسال شده است سازمان مدیریت بحران کشور نیز اخطاریه‌ای به استانهای تحت تاثیر داده است که دراین شرایط جوی بارش شدید باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از رودخانه‌ها دچار آب گرفتگی و سیلاب خواهند شد، افزود: تبعات توفان معابر عمومی در مراکز جمعیتی در شهر‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب گرد و خاک نیز خواهد شد.

اکبر پور با بیان اینکه امروز (13 خرداد) نیز توفان روز گذشته را مجدد در برخی از استان‌ها تجربه خواهیم کرد، افزود: استان‌هایی که پیش‌بینی شده است امروز تحت تاثیر این وضعیت قرار می گیرند شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌اردبیل، گیلان، ‌قزوین،‌ البرز، ‌تهران،‌قم، مرکزی،‌ اصفهان، ‌شمال سمنان،‌ مازندران و گلستان است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا استانهای گیلان، مازندران،‌ تهران،‌سمنان، گلستان، خوزستان، خراسان‌های شمالی،‌جنوبی و رضوی تحت تاثیر این وضعیت قرار بگیرند.

اکبرپور با اشاره به اینکه برای استان‌های نامبرده بارش باران شدید و رعد وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، افزود: بنابر اخطاریه سازمان هواشناسی این شرایط جوی را به استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: از مردم خواستاریم مراقب جان و مال خود باشند و در شرایط توفان به نقاط امن پناه ببرند و سعی کنند در ارتفاعات در معرض باد و توفان نباشند.

کد خبر 261468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha