همشهری آنلاین: رشته مطالعات اسپانیا و آمریکای لاتین به زودی و با فراهم شدن شرایط مساعد علمی، آموزشی و امکاناتی، توسط مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود.

این رشته قرار است با ایجاد زمینه‌های مناسبی جهت معرفی و آگاهی یافتن از تمدن، ارکان سیاسی، جامعه شناختی و فرهنگی اسپانیا یا کشورهای اسپانیایی زبان، شرایط لازم جهت تحقق امر پژوهش و مطالعه بیشتر را فراهم سازد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا، این مؤسسه درصدد است تا با راه‌اندازی گروه "مطالعات اسپانیا و آمریکای لاتین"، نسبت به تحقق این امر، برای اولین بار در ایران اقدام نماید.

مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا با رویکردی بین رشته‌ای در نظر دارد تا دانشجویان را با تاریخ، ادبیات، اقتصاد، سیاست، جامعه و فرهنگ و هنر کشور اسپانیا و منطقه آمریکای لاتین آشنا سازد.

به همین منظور، از اساتید اسپانیایی زبان و اساتید مسلط به زبان اسپانیایی با تخصص‌های مختلف آموزشی، که علاقه‌مند به امر آموزش و پژوهش در گروه "مطالعات اسپانیا و آمریکای لاتین" هستند دعوت به همکاری شده‌است. 

علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات بیشتر را از طریق پست الکترونیکی mroosta@ut.ac.ir از خانم دکتر مریم حق‌روستا کسب کنند.

مؤسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپا از بدو تاسیس تاکنون چهار رشته مطالعات آمریکای شمالی، مطالعات بریتانیا، مطالعات روسیه و مطالعات فرانسه را با جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی کرده‌است.

کد خبر 26117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز