همشهری آنلاین: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، 28 آذر شاهد برگزاری سومین کارگاه دانشجویی در حوزه فلسفه رسانه است.

این کارگاه به دنبال دو کارگاه قبلی، بخشی از کلاس "فلسفه رسانه" دکتر سعیدرضا عاملی در مقطع کارشناسی رشته ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است و همه مقالات توسط دانشجویان ارائه خواهد شد. 

برنامه کارگاه:


  • کارکردهای رسانه
    سحر رضازاده، ملیحه اسلامی
  • بازنمایی رسانه ای
    افسانه معلمی و فاطمه سمسار
  • ایدئولوژی رسانه
    مینا مکی
  • اخلاق رسانه ای
    مونا کلانتری و مریم آخوندی
  • روایت رسانه ای
    مریم آخوندی، فهیمه شیر خوانی و زینب دهدشتی
  • رسانه و قدرت
    پگاه حمزه ای و فاطمه قدیانی

این کارگاه آموزشی که به مدیریت خانم مختاری برگزار می شود در روز سه شنبه 28 آذر ماه  از ساعت 2 تا 4 بعد از ظهر در سالن شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران(جنب پل گیشا) برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل زیر تماس بگیرید:

Mokhtari_n1981@yahoo.com

بیشتر در مورد فسفه رسانه:

فلسفه رسانه، قلمرو معرفتی است که محقق رسانه ای را با معنای عمیق تری از تولید رسانه ای آشنا می کند.

در ناحیه تولید، تلاشی است برای فهم زبان تولید کننده و در ناحیه مخاطب رسانه ای، کوششی است برای دست یافتن به زبان مخاطب.  فلسفه رسانه  به معنای ورود پیدا کردن در فرکانس تولید رسانه‌ای است که محقق را وارد کانال تولید می کند.

از نگاه دیگر، فلسفه رسانه، در واقع قرار گرفتن در فضای رسانه‌ای است که در برگیرنده همه امور غیر واقعی است، که به نوعی در "روایت واقعیت" اثر می گذارند. فلسفه رسانه با این نگاه که همه چیز "روایت شدنی" است و نه لزوما "روایت" تلاش می کند روایت را بعنوان یک "واقعیت" مطالعه کند.

فلسفه رسانه به معنای دریافت زبان تولید پیام رسانه ای است. با همین نگاه است که تیلور و سارینن بر فلسفه رسانه بعنوان فلسفه بچه‌ها و یا فلسفه برای بچه ها صحبت می کنند.

فلسفه رسانه با هدف فهم "معنای" رسانه با تولیدات و فضای رسانه ای تعامل می کند تا بعنوان "خانه زاد این فضا" این فضا را درک کند. با این نگاه می توان گفت، فلسفه رسانه  عمیق ترین حوزه فهم معانی رسانه ای را شامل می شود.

کد خبر 11120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز