معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از رشد ۳برابری حضور گردشگران خارجی طی ماه‌های اخیر در ایران خبر داد و گفت: این رشد غیرمترقبه، شهرهای گردشگرپذیری مانند کاشان، شیراز و اصفهان را با کمبود مراکز اقامتی مواجه کرده است.

 

سعید شیرکوند به مهر گفت: ایران در حال حاضر از نظر امنیت گردشگران رتبه 17را در جهان به‌خود اختصاص داده و این امر باعث شده تا در ماه‌های گذشته تقاضا برای سفر به ایران افزایش چشمگیری داشته باشد.معاون برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی افزود: سرمایه‌گذاری در کشور بیش از هر چیز به ثبات، آرامش و پایداری در سیاست نیاز دارد. حتی اگر سرمایه‌گذار داخلی بخواهد در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کند، به‌خصوص اینکه آن سرمایه‌گذاری بلندمدت‌تر باشد، حتما ثبات سیاسی و چشم‌انداز آینده در تصمیم و اقدامش تعیین‌کننده است.

به گفته شیرکوند، در کشور ما تلاش جدی برای استفاده از گردشگری در توسعه اقتصادی شکل نگرفته است.وی افزود: گردشگری که با رضایت از کشور برود، 4گردشگر دیگر را وارد کشور می‌کند اما یک گردشگر ناراضی، 17نفر را از سفر به ایران منصرف می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر جدی‌بودن جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی به کشور گفت: نیازمند اعتماد‌سازی‌ بین دولت و سرمایه‌گذار و همچنین تغییر فکر، منش و عمل برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

 

 

کد خبر 261013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز