همشهری آنلاین: استاندار استان مرکزی گفت: برای اولین باردر سطح کشور ۱۰ درصد ازتسهیلات صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری با ردیف بودجه مشخص در نظر گرفته شده است.

سازمان گردشگری

به گزارش ایرنا، ˈ ˈمحمد حسین مقیمی ˈچهارشنبه 13 خرداد در نشست شورای اداری استان مرکزی در بیت تاریخی امام (ره) در خمین افزود: در دو سال گذشته این ردیف بودجه اختصاص داده نشده بود اما امسال می‌توان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری تسهیلاتی را در اختیار سرمایه گذاران قرار داد.

وی اظهار کرد: این دسته از تسهیلات در استان هایی که پروژه مطالعاتی گردشگری را تهیه کرده اند و سابقه گردشگری دارند مانند اصفهان، شیراز و یزد زودتر پرداخت می‌شود.

مقیمی گفت: مدیران و مسوولان مربوطه در استان مرکزی نیز باید برای دریافت این تسهیلات اقدامات لازم را با سرعت انجام دهند.

وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای 30 استان در نظر گرفته شده،اظهار کرد: میزان استفاده از این تسهیلات ملاک فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید دراستان مرکزی اضافه کرد: تنها راه اشتغالزایی، سرمایه گذاری است که نتیجه و بازخورد آن توسعه اقتصادی است.

نماینده عالی دولت یازدهم در استان مرکزی گفت: مسوولان باید برای حل مشکلات و رفع دغدغه مردم، عملکرد و شیوه کاری خود را اصلاح کرده، برای کارآفرینان وقت گذاشته و سرمایه گذاران را با تسهیلات و مشوق ها جذب کنند.

مقیمی افزود: تلاش برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد کشور ضروری است، زیرا در این صورت نرخ بیکاری و تورم تک رقمی می شود و تا زمانی که رشد اقتصادی زیر صفر است، اشتغال ایجاد نخواهد شد.

استاندار استان مرکزی درباره اشتغالزایی در شهرستان خمین نیز گفت: اگر به دنبال عدالت هستیم، با توصیه ، نامه نوشتن و سخنرانی مسایل حل نخواهد شد بلکه باید سرمایه گذاری صورت گیرد و فرصت اشتغال برای جوانان فراهم شود.

مقیمی با نام بردن از برخی پروژه های در حال انجام شهرستان خمین از جمله پلی کلینیک تخصصی، خط 400 کیلوولت برق، بزرگراه خمین - اراک - شهر کرد، زمین چمن، خط گاز 24 اینچی گاز، منطقه نمونه گردشگری بوجه و اتصال خطوط راه آهن به شهرک صنعتی خمین، از مدیران استانی و شهرستانی خواست تا پیگیر راه اندازی آنها باشند.

مقیمی از برگزاری کنگره بین المللی بزرگداشت پدر حضرت امام (ره) در خمین تشکر کرد و آن را الگوی خوبی برای معرفی مفاخر، مشاهیر و نخبگان در سطح استان مرکزی عنوان کرد.

از چند سال گذشته تا کنون شورای اداری استان مرکزی هم زمان با سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیت تاریخی آن حضرت در خمین برگزار می‌شود.

کد خبر 261518
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha