همشهری آنلاین: گردشگران حلال جهان طی یک دهه اخیر سه برابر شده است. براساس آمارهای ارائه شده از سوی یک سازمان فعال در حوزه صنعت گردشگری، تعداد گردشگران حلال جهان در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ سه برابر شده و به رقم ۷ میلیون نفر رسیده است.

گردشگری حلال

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، از سوی دیگر در چهار ماه نخست سال 2014 نسبت به زمان مشابه در سال 2013 حدود 23 درصد رشد داشته است. در این میان، کشورهای مختلف جهان میزبان حدود 950 هزار گردشگر حلال بوده‌اند و مقصد بشتر آنها نیز کشورهای عربی منطقه خاورمیانه و شرق آسیا از جمله مالزی، مقصد نخست گردشگری حلال بوده، البته بیشترین میزان رشد گردشگران حلال که بیشتر آنها از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند به دو کشور اروپایی آلمان و فرانسه بوده است.

گردشگری حلال جدیدترین زیرشاخه گردشگری اسلامی در جهان است که با سرعت زیادی در حال گسترش در تمامی نقاط جهان به ویژه کشورهای اسلامی است. از آنجایی که مسلمانان بخش مهمی از گردشگران جهان را تشکیل می‌دهند، کشورهای غیرمسلمان هم در راستای ارائه خدمات به این گردشگران فعالیت‌های جدیدی را تحت عنوان گردشگری حلال آغاز کرده‌اند.

این صنعت جدید به عنوان بخش مهمی از گردشگران اسلامی که 10 درصد کل بازار گردشگری جهان را به خود اختصاص داده، تا کنون رشد زیادی داشته و درآمد خوبی برای کشورهای غربی به ارمغان آورده است.

کد خبر 261303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha