سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور که در چندماه اخیر خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی در رسانه‌ها را به شکل نامحسوس بایکوت‌کرده و برنامه‌های خبری خود را پشت‌درهای بسته بدون حضور تمامی خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار می‌کند، در تازه‌ترین برنامه خبری خود در حوزه گردشگری بار دیگر از دعوت از رسانه‌ها خودداری کرد.

 سازمان میراث فرهنگی با دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت گردشگری که با حضور مسعود سلطانی فر برگزار شده است، اظهارات وزیر اطلاعات در این نشست را به رسانه‌ها ارسال کرده تا آنها این اظهارات را منتشر کنند.

مشخص نیست دلیل دعوت نشدن نمایندگان رسانه‌ها به نشست‌ها و برنامه‌های خبری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور چیست؟ اما آنطور که از داخل سازمان میراث فرهنگی شنیده می‌شود، مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی برخلاف سیاست‌های اعلام شده در روزهای نخست علاقه چندانی به حضور نمایندگان افکارعمومی در برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی ندارد. به هر روی براساس خبری که روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی برای رسانه‌ها تنظیم و ارسال کرده است، وزیر اطلاعات در این نشست گفته است: «گردشگری این ظرفیت را دارد که یکی از پایه‌های جدی اقتصاد مقاومتی باشد و به راهکاری برای صدور انقلاب اسلامی تبدیل شود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، وزارت اطلاعات را خدمتگزار مردم دانسته و به فعالان صنعت گردشگری گفته است: گردشگران خارجی مهمانان ملت هستند و تکریم آنها وظیفه همگان است. حجت‌الاسلام علوی گردشگری را یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری خواند و تأکید کرد: هر گردشگر خارجی که به کشور ما آمده پس از رؤیت واقعیت‌های ایران مانند یک سفیر به جنگ رسانه‌ای که دشمنان ما به راه انداخته‌اند رفته و مبلغ فرهنگ ما شده است.

به گفته وزیر اطلاعات، بخش قابل توجهی از گردشگران خارجی ارزش‌های فرهنگی و قوانین کشورها را رعایت می‌کنند و با رشد و توسعه گردشگری، ناهنجاری‌ها در کشور از بین می‌رود.

وزیر اطلاعات با اطلاع از وضعیت گردشگری جهان تأکید کرده است: باید با برنامه‌ریزی و همکاری همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان برای جذب گردشگر استفاده کنیم. به گفته حجت‌الاسلام علوی، دیدگاه وزارت اطلاعات، از میان برداشتن مشکلات و موانع صنعت گردشگری است. در این راستا رویکرد وزارت اطلاعات نیز همکاری و کمک به رفع موانع و رشد و توسعه گردشگری است.

کد خبر 259567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز