کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرحی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر است که یک بند آن مربوط به گردشگران خارجی است.

رئيس هيأت مديره جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي اما ديروز در گفت‌وگو با ايسنا از نمايندگان مجلس خواست تا مصاديقي را كه گردشگر به‌عنوان موارد مغاير با امر به معروف و نهي از منكر انجام مي‌دهد، اعلام كنند.

نصرالله پژمان‌فر تأكيد كرد كه تورها موظف هستند قوانين اسلامي را قبل از آمدن گردشگر به كشور به اطلاع آنها برسانند. عباس پيرمراديان رئيس هيأت مديره جامعه راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي نيز كه حدود 20سال تورهاي گردشگري ايران را اجرا كرده در اين رابطه به ايسنا گفته است كه نمايندگان مجلس بايد اين طرح را در اجرا و عمل روشن كنند، چراكه تمام گردشگراني كه توسط آژانس به ايران سفر مي‌كنند و راهنما آنها را همراهي مي‌كند، به شرايط ايران آگاه هستند و نكاتي را كه درباره سفر به يك كشور اسلامي مانند ايران به آنها گوشزد مي‌شود، رعايت مي‌كنند.

پيرمراديان تأكيد كرد: صحبت بر سر اين است كه اين قانون با برچسب «قانون اسلامي» به چه شكلي مي‌خواهد عملي شود و ما دقيقا بايد چه كار كنيم؟ چون راهنماهاي تور بايد اين را بدانند تا به گردشگر منتقل كنند. پيرمراديان مي‌گويد: در طول 20سال گذشته، به‌عنوان راهنماي تور حتي يك گردشگر را هم نداشتم كه در ايران، مشروبات الكلي مصرف كند يا دنبال آن باشد يا اصرار كند كه حجابش را بردارد. او همچنين از نمايندگان طراح درخواست كرد دستورالعمل اجراي اين قانون را همزمان با تصويب آن مشخص كنند تا راهنماهاي تور دست‌كم بدانند به گردشگران خارجي چه بايد بگويند؟

کد خبر 267799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha