رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از راه‌اندازی سیستم ویزای الکترونیک تا یک‌ماه آینده خبر داد و افزود: با فعالیت این سیستم هر کسی از هر کجای دنیا می‌تواند بدون مراجعه به سفارت ایران در کشورهای مختلف ویزا اخذ کند.

گردشگران خارجی

در عين حال او به مهر گفته است كه در حال حاضر كشور ما براي توسعه گردشگري به‌ويژه در حوزه خارجي در زمينه زيرساخت‌ها با مشكل مواجه است، براي نمونه بيش از 90درصد هتل‌هاي كشور از نظر رتبه بندي كمتر از 3ستاره هستند.

سلطاني فر با بيان اينكه هم‌اكنون از مجموع هزار و 360هتل موجود در كشور تنها 130هتل 4 يا 5ستاره و مابقي زير 3ستاره هستند، خاطرنشان كرد: اين امر با توسعه گردشگري خارجي منافات دارد، البته دولت طي يك سال گذشته در ايجاد امكانات زيربنايي به‌ويژه ايجاد هتل‌هاي 4 و 5 ستاره خيز بزرگي برداشته است.وي با اشاره به بهره‌گيري از صندوق توسعه ملي و ارائه تسهيلات صندوق با بهره بانكي 16درصدي ريالي و 6درصدي ارزي به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي گفت كه در اين زمينه 600ميليارد تومان پروژه به بانك‌ها معرفي شده است. آنطور كه در گزارش مهر آمده است سلطاني فر درباره ميراث تاريخي هم گفته است كه 96درصد ميراث كشور هنوز در دل خاك و يا در كوه‌ها دست نخورده باقي مانده و شناسايي نشده است.

به گفته وي، از سال1309 تاكنون 31هزارو100 اثر شامل بنا، سايت و محوطه تاريخي در سطح كشور شناسايي و ثبت شده، اما از اين ميزان تنها يك درصد احيا شده كه رقم بسيار پاييني است.او با اشاره به اينكه شهر سوخته با 151هكتار مساحت در حالي به‌عنوان يكي از آثار مهم جهاني از سوي يونسكو ثبت مي‌شود كه 96درصد آن هنوز زير خاك مدفون است. به گفته وي، آنچه كارشناسان يونسكو را مجاب كرد كه شهرسوخته را به‌عنوان هفدهمين اثر ثبت شده جهاني معرفي كنند تنها 4درصد احيا شده شهر سوخته بود، اين ارزش و غناي آثار تاريخي ايران را نشان مي‌دهد.سلطاني‌فر ايران را قطب توريسم حلال در دنيا معرفي و تأكيد كرد: بايد در اين زمينه كاري كنيم كه به‌عنوان سردمدار كشورهاي دنيا معرفي شويم. او گفته است: رعايت بسياري از اعتقادات، تأمين غذاي حلال، رعايت حال بانوان و... ازجمله شاخص‌هايي است كه در كشورمان اعمال مي‌شود و اين مي‌تواند به لحاظ توسعه توريسم حلال تأثيرگذار باشد.

کد خبر 269623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha