دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همهری‌آنلاین: اوباما بامداد دوشنبه ۵ خرداد پایگاه هوایی بگرام را ترک کرد و به سفر غیرمنتظره و ۴ ساعته‌اش به افغانستان پایان داد.

obama in Afghanistan

باراک اوباما ،رئیس‌جمهور آمریکا در این سفر متعهد شد به‌زودی شمار نظامیان آمریکایی را که شاید پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان در پایان سال 2014 در این کشور باقی خواهند ماند، اعلام کند.

بن رودس ،عضو شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد قرار است رئیس‌جمهور آمریکا موضع خود را در این خصوص روز چهارشنبه 7 خرداد در سخنرانی در آکادمی نظامی «وست پوینت» توضیح دهد.

خروج نیروهای ناتو از افغانستان نگرانی‌هایی را درخصوص تشدید موج خشونت در افغانستان برانگیخته است چرا که شورشیان طالبان با وجود دخالت نظامی غرب در افغانستان که 12 سال ادامه داشت؛ هنوز فعالیت می کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از پایگاه هوایی بگرام ، اوباما شامگاه شنبه کاخ سفید را ترک و راهی افغانستان شده بود.

هواپیمای اوباما در پایگاه هوایی بگرام وابسته به نیروهای ایساف در 40 کیلومتری شمال کابل به زمین نشسته بود.

به گفته یک مسئول آمریکایی، حامد کرزی،رئیس‌جمهور افغانستان با وجود درخواستی که از او شد از دیدار با اوباما در پایگاه بگرام خودداری کرد.

سفر اوباما به افغانستان درشب گرامی‌داشت کهنه‌سربازان آمریکا و در پی تنش بین کابل و واشنگتن انجام شد.

رئیس‌جمهور افغانستان اخیرا امضای توافق‌نامه امنیتی دوجانبه با آمریکا را که چارچوبی را برای باقی‌ماندن نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان پس از خروج 51 هزار نظامی وابسته به ناتو در پایان امسال تشکیل می‌دهد؛ به تعویق انداخته بود.

کد خبر 260666
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز