همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه گالری های جهان با حضور ۳۰ گالری از ۲۰ کشور جهان نظیر اسپانیا، ترکیه، سوئیس، پرو و نمایش آثار ۱۲۰ هنرمند در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی؛ نقاشی، مجسمه سازی و هنر جدید با حمایت موسسه نسل آفتاب از ۴ تا ۸ تیرماه در موزه زندان قصر برپا می‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، بهروز کیانی دبیر هنری نمایشگاه گفت: برنامه ریزی برای اجرای نمایشگاه گالری های جهان در ایران از حدود اردیبهشت ماه 1392 آغاز شده است.

بخش بین‌المللی نمایشگاه با همکاری شرکت Art Collect و Euro Asia که خود متخصص در برگزاری Art Fair در جهان است، تهیه و تدارک دیده شده است و در بخش بین‌المللی برای نخستین بار 30 گالری از 20 کشور جهان نظیر اسپانیا، ترکیه، ... سوئیس و پرو آثار 120 هنرمند در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی را به نمایش خواهند گذاشت.

او افزود: بخشی از نمایشگاه جهت معرفی آثار هنرمندان ایرانی آماده شده است که از اهداف این بخش می‌توان به ایجاد یک مقایسه فرهنگی و تکنیکی در نوع آثار خلق شده توسط هنرمندان ایرانی و سایر هنرمندان جهان و همچنین امکان برقراری ارتباط مستقیم بین هنرمندان ایرانی و گالری های خارجی بدون حضور واسطه های هنری اشاره کرد.

حامد اصغری، مدیر اجرایی نمایشگاه با اعلام خبر حضور آثاری هنرمندان مشهوری نظیر پابلو پیکاسو، سالوادور دالی و خوان میرو در این نمایشگاه گفت: این برای نخستین بار است که آثار این هنرمندان در قالب یک نمایشگاه بین المللی در ایران در معرض و فروش گذاشته می‌شود و از این نظر دارای اهمیت است.

به گفته اصغری؛ بخشی از عواید حاصل از نمایشگاه جهت حمایت از بیماران مبتلا به بیماری های نادر پیش بینی شده است و با نظر حامی معنوی نمایشگاه، "بنیاد بیماری‌های نادر ایران" جهت ارتقاء در کیفیت زندگی بیماران نادر ایران صرف خواهد شد.

این نمایشگاه برای نخستین بار در ایران از تاریخ 4 لغایت 8 تیر ماه 1393 با حمایت موسسه نسل آفتاب در محل باغ موزه قصر تهران واقع در خیابان شریعتی برگزار خواهد شد.

بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقمندان آزاد است.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نمایشگاه، هنرمندان و کشورهای حاضر علاقمندان می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.aciige.com مراجعه کنند و یا با تلفن 22693051 و موسسه نسل آفتاب تماس بگیرند.

کد خبر 260563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز