چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های لیلا نورایی روز جمعه ۹ خردادماه در گالری ایده در معرض دید علاقمندان به هنر قرار می‌گیرد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه لیلا نورایی 18 اثر خود را که در ابعاد 30 در 40 و با تکنیک کلاژ و راپید خلق شده‌اند را به نمایش خواهد گذاشت.

این آثار جملگی با موضوع «گورخر» هستند که لیلا نورایی درباره انتخاب این حیوان برای ارائه آثار زیبایی‌شناسانه خود گفت: بخشی از هدفم در مورد انتخاب این سوژه، این است که گورخر یکی از متمایزترین حیوانات طبیعت است.

در واقع منظورم تابعیت این حیوان از گروهی است که به آن تعلق دارد و نوعی وفاداری به کنش غریزی اوست.

وی افزود: نکته دیگر، شمایل این حیوان در ایجاد خطای دید، در چشم شکارچی و البته تشخص و تمایز خطوط سیاه و سفید در هر «گورخر» است.

بدون شک مفهوم سمبلیک کنار هم قرار گرفتن رنگ‌های سیاه و سفید نیز در خوانش دوباره معناهای پیشین و نیز زایش مفاهیم تازه، در انتخاب این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

این هنرمند جوان توضیح داد: علاوه بر همه این‌ها، گورخر یک موجود زیباست، گویی زیبایی ظاهری با کنش‌های غریزی او پیوندی دارد، گره خوردن زیبایی با رفتارهای غریزی تبدیل به کنش اجتماعی توده‌وار این حیوانات می‌شود.

این ایده، بی‌شباهت به جهان معاصر انسان نیست، به خصوص نظام مُد در دنیای که در آن زندگی‌ می‌کنیم.

در چنین شکل ذات گرایانه‌ای گریز از زیبایی اجتناب ناپذیر است، حال اینکه این زیبایی به تقسیم بندی ظاهری و درونی بدهد یا نه، بسته به تفسیر اثر از جهان و ناگزیر خوانش مخاطب از اثر دارد.

نقاشی‌های لیلا نورایی تا 21 خردادماه در گالری ایده واقع در کریم‌‎خان زند، خیابان خردمند شمالی، خیابان هیجدهم، شماره 26 میزبان دوستداران هنر است.

کد خبر 260838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز