درحالی‌که هنوز هیچ‌یک از متهمان قتل مهتاب ساوجی، دانشجوی ایرانی شهر میلان، اتهام قتل را به گردن نگرفته‌اند، دادستان این شهر از محاکمه آنها در اوایل تیرماه خبر داده است.

دانشجویی مقتول

پلیس ایتالیا مدارک زیادی در دست دارد که نشان می‌دهد این زن و مرد هندی عاملان قتل دانشجوی ایرانی هستند اما متهمان در آخرین بازجویی‌ها قتل را به گردن نگرفته و مدعی شده‌اند که دیگری عامل این جنایت بوده است. مهم‌ترین مدرکی که در جریان تحقیقات علیه آنها به‌دست آمده، آلت قتاله است.

زنجیری که زن و مرد هندی با استفاده از آن، مهتاب را خفه کرده بودند. با مدارک به دست آمده متهمان چاره‌ای جز اعتراف ندیدند و در این میان مرد جوان نخستین کسی بود که به قتل اعتراف کرد. او اما مدعی شد که جنایت کار همدستش بوده و در حقیقت این زن بوده که دست به قتل مهتاب ساوجی زده است. اعترافات مرد هندی هر چند عجیب به‌نظر می‌رسد اما نشان می‌دهد که قتل توسط این زن و مرد صورت گرفته است.

در حال حاضر پلیس و دادستان عقیده دارند که جثه زن هندی کوچک‌تر از آن است که بتواند به تنهایی دست به قتل دختر ایرانی بزند و این در حالی است که وی نیز جنایت را انکار می‌کند. با این حال دادستان اعلام کرده که اواخر خرداد یا اوایل تیرماه جلسه محاکمه این زن و مرد هندی برگزار‌می‌شود و آنها پای میز محاکمه قرار خواهند گرفت.

براساس این گزارش، اواسط بهمن‌ماه سال گذشته با پیدا شدن جسد دختر جوانی که داخل یک چمدان قرار گرفته و در کانال آبی در شهر ونیز ایتالیا رها شده بود، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت کلید خورد. طولی نکشید که مشخص شد جسد متعلق به دختری 29ساله به نام مهتاب ساوجی است؛ دختری که از حدود 2سال پیش برای تحصیل در رشته طراحی صحنه و لباس به ایتالیا سفر کرده و در دانشگاهی در شهر میلان مشغول به تحصیل بود. در ادامه زن هندی که همخانه مهتاب بود همراه مردی هندی دستگیر شد.

آنها مدعی شدند که شب حادثه وقتی به خانه رفته‌اند، جسد مهتاب را دیدند که روی زمین افتاده بود و از ترس اینکه به جرم قتل دستگیر شوند، جسد را داخل چمدان گذاشته و آن را به ونیز برده و در کانال آب رها کرده‌اند. این زن و مرد هندی هم‌اکنون در زندان به‌سرمی‌برند تا دادگاه تکلیف پرونده‌شان را مشخص کند.

کد خبر 260100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز