سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش روزسه شنبه حاکی است چین دراعتراض به اقدام دولت آمریکا برای تحت پیگرد قراردادن پنج افسر ارتش این کشوربه اتهام جاسوسی اقتصادی و سرقت اطلاعات از شش شرکت آمریکایی، سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه از پکن به نقل از خبرگزاری شین هوا چین گزارش داد: ˈژنگ زگوانگˈ مشاور وزیر خارجه چین شب گذشته اعتراض رسمی کشورش را به ماکس بائوسوس سفیر آمریکا اعلام کرد.

براساس این گزارش این اقدام چین پس از آن صورت گرفته است که اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا روز گذشته از تصمیم دولت آمریکا برای تحت پیگرد قراردادن این نظامیان چینی خبر داد و علام کرد این افسران ارتش چین به جاسوسی اینترنتی برای جمع آوری اطلاعات از شش شرکت آمریکایی اقدام کرد بودند.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: این عملیات جاسوسی اقتصادی پنهان توسط نیروهای ارتش چین برای نخستین بار به این شکل رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گفته می شود این عملیات جاسوسی بین سال های 2006 تا 2014 میلادی توسط نیروهای یگان 61398 فرماندهی سوم نیروهای مسلح ارتش چین صورت گرفته و این اقدام برای جاسوسی از شرکتهای انرژی هسته ای و خورشیدی و نیز متالوژی بود.

کد خبر 260061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز