همشهری آنلاین: میدان کار برای مدیران بایدفراهم شود تا آنان با میل و آزادی عمل برای توسعه کشور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله "اکبر هاشمی رفسنجانی" روز یکشنبه 17 تیر در فرودگاه رشت ضمن بیان مطلب فوق براستفاده بیشتر از نخبگان در جامعه تاکید کرد و افزود: باید از تخصص‌ها استفاده شود و به نیاز جامعه به افراد نخبه توجه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش که در جمع خبرنگاران بیان شد، علت سفر خود به استان گیلان را شرکت در مراسم یادبود شهدای شهرستانهای املش و فومن و دیدار با علمای استان گیلان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: امیدوارم در این سفر بیشتر وضع استان گیلان را درک کنم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار، نمایندگان احزاب سیاسی، مدیران اجرایی و جمعی از روحانیون وارد استان گیلان شد.

وی قراراست روز یکشنبه 17 تیر در کنگره شهید آیت‌آلله ربانی املشی در املش سخنرانی کند.

سخنرانی در دانشگاه آزاداسلامی واحد رشت ، شرکت در بزرگداشت شهدای روحانی شهرستان فومن، دیدار با علماء و شخصیتهای استان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به گیلان است.

شهید بزرگوار"آیت الله ربانی املشی " در سال ‪ ۱۳۱۳‬در قم متولد شد و پس از طی تحصیلات ابتدایی وارد حوزه علمیه قم شد ، و در مدت کوتاهی با جدیت دوره‌های مقدمات دروس را تا سطح عالی با نمره بسیار مطلوبی به پایان رساند.

وی در دوران سیاه ستم‌شاهی همگام با نهضت حسینی خیمنی کبیر (ره) به خیل رزمندگان اسلام پیوست و هفت بار توسط ساواک دستگیر زندانی و شکنجه شد.

شهید آیت الله املشی در دو مرحله و هر مرحله نیز سه سال را در مناطق جیرفت، شوشتر و فردوس در تبعید گذراند اما از مبارزات خود علیه نظام طاغوت دست نکشید.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی در سمتهای ریاست شعبه اول دادگاه عالی کشور، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری استانهای گیلان و خراسان، نمایندگی مردم تهران در مجلس و دادستانی کل کشور خدمت کرد.

شهید آیت الله املشی در تمام دوران خدمت خود با تاسی از منش حضرت آیت الله شهید بهشتی خدمت کرد، و هیچگاه از اعاده حقوق محرومان فروگذار نبود. وی در تاریخ هفدهم تیرماه سال ‪ ۱۳۶۴‬با ترور ناجوانمردانه منافقان به لقاء‌الله پیوست.

کد خبر 26004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز