همشهری آنلاین: نخستین کتاب درباره پرواز گم شده MH۳۷۰ حکایت از آن دارد که ممکن است این هواپیما حین یک رزمایش نظامی هدف گرفته شده و این سانحه لاپوشانی می‌شود.

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، در کتاب "راز پرواز MH370" نوشته نایجل کاثورن (Nigel Cawthorne)، نویسنده انگلیسی - آمریکایی به نقل از منابع ناشناس آمده است که اطلاعات گمراه‌کننده منتشر شده تا جستجوها در منطقه‌ای اشتباه متمرکز شود.

روزنامه سان - هرالد خبر داد این کتاب که گروه سیدنی نیو ساوث منتشر کرده، به نقل از مایک مک‌کی (Mike McKay) نیوزلندی مدعی شده که او شاهد سوختن یک هواپیما از یک تاسیسات نفتی مستقر در خلیج تایلند در تاریخ هشتم مارس بوده؛ روزی که هواپیما ناپدید شد.

کاثورن این گفته را به رزمایش مشترک نظامی آمریکا در منطقه در آن زمان ربط داده و نوشته است که اگر MH370 به صورت تصادفی حین این رزمایش هدف گرفته شده باشد، "کسانی که دخیل در این سانحه بوده‌اند، هر کاری برای پنهان ماندن ماجرا انجام خواهند داد".

او حتی گفته که اگر جعبه سیاه پرواز کشف شود، جعبه سیاه تقلبی و برای لاپوشانی این ماجراست،‌ اما افزود: نمی‌گویم این همان اتفاقی است که رخ داده است.

کد خبر 259775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز