همشهری آنلاین: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مسئولان عراقی برای تردد زائران در ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) به کاظمین و بغداد محدودیت‌هایی را قرار داده‌اند، گفت: بنابر قوانین کشور عراق تردد زائران در این ایام با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.

به گزارش فارس، محسن نظافتی گفت: با توجه به در پیش رو داشتن ایام شهادت امام موسی کاظم(ع)، مسئولان عراقی محدودیت‌هایی برای تردد زائران عتبات عالیات در روز 4 خرداد در کاظمین قائل شده‌اند.

وی ادامه داد: ما هم بر اساس این محدودیت‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی خواهیم کرد تا کاظمین از برنامه سفر زائران حذف نشود و حتی به صورت عبوری چند ساعت در کاظمین حضور داشته باشند و بتوانند زیارت خود را انجام دهند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در حال طراحی جداولی هستیم تا مشخص شود کاروان‌ها چگونه می‌توانند در شهر کاظمین تردد کنند در هر حال سفر به کاظمین از برنامه زیارتی زائران حذف نمی‌شود.

حذف تعدادی از هتل‌ها از چرخه خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: هتل‌های بی کیفیت نجف، کربلا و کاظمین از چرخه خدمات رسانی به زائران ایرانی عتبات عالیات به صورت دائم و برخی نیز به صورت موقت حذف شدند.

وی گفت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده و گزارشات واصله و ابراز نارضایتی زائران از خدمات برخی هتل‌ها در عراق، موضوع با دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق و شرکت شمسا مطرح و پس از بررسی های صورت گرفته و بر اساس آنالیز اطلاعات بدست آمده از سامانه فهداک(سامانه هدایت و کنترل زائران عتبات) تعدادی از هتل‌های نجف، کربلا و کاظمین بطور دائم یا موقت از چرخه خدمات‌رسانی به زائران ایرانی حذف شدند.

وی افزود: تعدادی از هتل های بی کیفیت عتبات نیز در جریان اعزام تیم مسکن سازمان حج و زیارت به عراق مورد بررسی قرار گرفتند و بدلیل نارسایی های موجود فوراً از خدمات رسانی به زائران عتبات کنار گذاشته شدند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: این اقدام سازمان حج و زیارت باعث شد مالکین سایر هتل‌ها نیز توجه ویژه به ارتقای سطح کیفی خدمات خود داشته و بیم آن داشته باشند تا در صورتی که برای ارتقاء سطح خدمات خود اقدام نکنند، از لیست هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی حذف گردند.

نظافتی تصریح کرد: پس از بازدید تیم اعزامی مسکن از هتل‌های محل اقامت زائران در عراق، 2 هتل در نجف و 4 هتل در کربلا بطور دائم از چرخه خدمات رسانی به زائران کنار گذاشته شدند. هتل «نجف الدولیـ» با بررسی‌های صورت گرفته کاهش درجه پیدا کرد و هتل های «انوار البقیع» و «انوار البتول» بدلیل نارسایی خدمات، از سازمان حج و زیارت تذکر کتبی گرفتند.

وی افزود: هتل های «ولاء العباس» ، «قصرالضیوف» ، «مجمع جنة آل البیت» و «باب الرجاء» و «القسق» در کربلا بدلیل بدلیل پایین بودن سطح کیفی خدمات بطور موقت از خدمات دهی به زائران ایرانی کنار گذاشته شدند و در صورت رفع مشکلات مجدداً مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت فرسوده بودن برخی هتل‌ها، نامناسب بودن وضعیت بهداشتی و خدماتی، شکایت‌های رسیده و ابراز نارضایتی زائران از برخی هتل‌ها، برخورد نامناسب عوامل بومی هتل با زائران و عدم رعایت شئون زائران و نا امن بودن هتل‌ها از نظر دسترسی را از دلایل حذف دائم هتل‌های بی کیفیت از چرخه خدمات رسانی به زائران عتبات عنوان کرد.

کد خبر 259748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز