همشهری آنلاین: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، جزئیات اعزام زائران ایرانی به عتبات در ایام برگزاری انتخابات عراق را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، محسن نظافتی در این باره گفت: برگزاری انتخابات در کشور عراق، محدودیت‌هایی را برای اعزام زائران عتبات به این کشور ایجاد می‌کند که با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده سعی بر این است که تغییری در تعداد ایام سفر زائران ایجاد نشود.

وی افزود: پیش از این قرار بود با توجه به برگزاری انتخابات عراق، اعزام زائران به این کشور 50 درصد کاهش داشته باشد اما کاروان‌هایی که دارای ظرفیت خالی بالایی بودند با یکدیگر ادغام شده و کاروان‌های خالی این ایام از لیست حذف شدند. بنابراین همه زائران ثبت نام شده در کاروان‌ها به عتبات اعزام خواهند شد و هیچ زائری حذف نمی‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به برگزاری انتخابات عراق جهت جلوگیری از تردد زائران در بغداد، تمام پروازهای زائران ایرانی از فرودگاه‌های کشور به مقصد فرودگاه نجف انجام می‌گیرد و زائران ایرانی تنها از فرودگاه نجف به کشور باز می‌گردند.

نظافتی اظهار داشت: پیش از این قرار بود زیارت کاظمین با توجه به ایام انتخابات از برنامه سفر زائران حذف شود اما با تمهیدات اندیشیده شده اکثر گروه‌ها مانند روال گذشته می‌توانند به کاظمین اعزام شده و درآنجا اقامت داشته باشند و سایر کاروان‌ها به کاظمین اعزام و پس از زیارت 3 یا 4 ساعته در آن شهر، به نجف یا کربلا باز می‌گردند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور عراق، شرایط این کشور در ایام برگزاری انتخابات عادی است اما بهتر است زائران در بغداد حضور نداشته باشند که در این خصوص نیز حداقل تردد در مسیرهای اطراف شهر بغداد صورت می‌گیرد.

نظافتی افزود: جابجایی پروازهای زائران از بغداد به نجف، هزینه‌هایی را برای سازمان حج و زیارت داشته که این هزینه از سوی سازمان تأمین می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تغییرات ایجاد شده در مسیر سفرهای عتبات در داخل عراق به نحوی است که در محدوده زمانی 8 تا 12 اردیبهشت ماه در بغداد و کاظمین اقامت نداشته باشند، گفت: اعزام زائران از روز 13 اردیبهشت ماه به روال عادی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: جزئیات اعزام زائران در ایام برگزاری انتخابات در عراق، به دفاتر حج و زیارت استان‌ها برای ابلاغ به کارگزاران زیارتی و مدیران کاروان‌ها اعلام شده است و ستادهای ما در این خصوص آمادگی کامل دارند و همه هماهنگی‌ها در خصوص اسکان، تغذیه و حمل‌ونقل زائران صورت گرفته و از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت.

نظافتی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات در عراق، چنانچه نیاز به تغییر در برنامه سفر زائران احساس شود، این کار انجام خواهد گرفت لذا لازم است زائران همکاری و هماهنگی لازم را با برنامه سازمان داشته باشند.

پیش از این سازمان حج و زیارت از احتمال کاهش 50 درصدی اعزام زائران به عتبات در ایام برگزاری انتخابات عراق خبر داده بود.

کد خبر 257381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز