همشهری آنلاین: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارسال یک تن دارو برای جبران کمبود دارویی درمانگاه‌های عرسبتان و ارسال ۱۰ تن دارو شامل ۲۰۰ قلم به عراق برای پوشش هر چه بهتر درمان زائران در عتبات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر علی مرعشی با تشریح تمهیدات نوروزی در عربستان و عراق، گفت: مرکز پزشکی حج برای نوروز با توجه به افزایش اعزام زائران، افزایش تعداد پزشکان متخصص در درمانگاه‌های عربستان را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه در نوروز ۹۳ برای نخستین بار از حضور پزشکان اطفال در تیم‌های پزشکی مکه و مدینه بهره خواهیم برد، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس، حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌های خود در هنگام زیارت بسیار زیاد است و بر همین اساس برای نخستین بار از حضور پزشک متخصص اطفال در تیم پزشکی استفاده کرده‌ایم.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۲۰ پزشک متخصص و داخلی و پرستار، تیم پزشکی مرکز را در عربستان تشکیل خواهند داد، گفت: میزان درمانگاه‌های مکه و مدینه نیز افزایش یافته است و ۹ درمانگاه وظیفه درمان زائران را بر عهده دارند.

مرعشی در باره ساخت بیمارستان در عراق، گفت: رییس پیشین مرکز پزشکی برای ارائه سرویس مناسب‌تر درمان، ساخت یک درمانگاه با ملکیت هلال‌احمر ایران را در دستور کار قرار داده بود که یک زمین ۳۰۰ متری وقف هلال‌احمر ایران شد که در طرح گسترش بین‌الحرمین، این زمین در معبر قرار خواهد گرفت که خوشبختانه نقشه ساخت این درمانگاه از سوی شهرداری و استانداری شهر کربلا تائید و قرار است ستاد بازسازی عتبات، کار ساخت این درمانگاه را آغاز کند و به نظر می‌رسد اولین کلنگ ساخت این درمانگاه در ماه شعبان به زمین بخورد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مورد کمبود آمبولانس در عراق نیز گفت: مجوز خرید دو دستگاه آمبولانس برای پوشش درمانگاه‌ها در نجف و کربلا صادر شده است و مقرر شده که این آمبولانس‌ها از امارات خریداری و تا پایان فروردین ماه نیز به درمانگاه‌های عراقی تحویل داده شود.

وی همچنین از طراحی و ساخت ماسک نانو با کیفیت بسیار عالی توسط صنایع نساجی هلال به سفارش مرکز پزشکی اشاره کرد و گفت: این ماسک نانو می‌تواند مانعی برای ذرات معلق شود که قرار است استفاده از این ماسک‌ها به صورت پایلوت در سه هتل سعودی مورد آزمایش قرار گیرد و در صورت نتایج مثبت، برای استفاده زائران در عتبات و عربستان، به آنها توصیه شود.

کد خبر 253865
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز