یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تشکیلات خودگردان فلسطین و ونزوئلا دو موافقت‌نامه همکاری در بخش‌های انرژی و دریافت‌نکردن مالیات مضاعف امضا کردند.

abbas-maduro

این دو توافق‌نامه بین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا  ،درکاراکاس به امضا رسید.

بر اساس مفاد این توافق‌نامه ، ونزوئلا بخشی از انرژی ( سوخت گازوئیل )مورد نیاز تشکیلات خودگردان فلسطین را در پنج سال آینده با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار تامین خواهد کرد.

با توافق طرفین گفت‌و‌گوهای دوجانبه در آینده برای رسیدن به توافق در زمینه صادرات نفت خام و دیگر مواد سوختی به رام الله انجام خواهد شد.

abbas-maduro

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری آلمان از کاراکاس ، نیکولاس مادورو پس از امضای این دو توافق‌نامه در کنفرانس خبری مشترک با محمود عباس گفت: کاراکاس آماده کمک به تشکیلات خودگردان است تا به‌عنوان عضو ناظر در اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی (اوناسور)، کشورهای عضو اتحادیه آلبا و گروه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب (‌سیلاک) حضور یابد.

مادورو گفت: «من همچنین از تشکیلات خودگردان حمایت خواهم کرد تا به‌عنوان عضو ناظر در ائتلاف نفتی پتروکارائیب که بیش از 18 کشور در ان عضویت دارند ، پذیرفته شود ».

مادورو افزود: ونزوئلا به تعهداتش در کمک به مردم فلسطین ،‌پایان اشغال اراضی فلسطین و نیز تشکیل کشور مستقل فلسطین عمل خواهد کرد.

محمود عباس هم در این کنفرانس خبری از نیکولاس مادورو خواست از اراضی فلسطین دیدن کند . رئیس جمهور ونزوئلا وعده داد در اولین زمان ممکن به کرانه باختری سفر کند.

محمود عباس تاکید کرد سیاست‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی و اعمال تحریم‌های آن علیه فلسطینیان آثار منفی زیادی بر اقتصاد ملی فلسطین برجا گذاشته است.

کد خبر 259726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز