همشهری‌آنلاین: دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت دومین هفته روابط‌ عمومی پیامی را به همایش روابط عمومی الکترونیک ارسال کردند.

دکتر معصومه ابتکار

متن این پیام به این شرح است:

هستی و عالم خلقت بر مبنای ارتباط بنا شده است؛ از درون سلول زنده تا روابط بین موجودات، در همه سطوح تکاملی، چرخه حیات و زیست بوم وابسته به ارتباط است. انسان نیز به عنوان بخشی از این پیکره عظیم علاوه بر اینکه از این قاعده مستثنی نبوده، به دلیل جایگاهش که حامل روح خداوندیست، قواعد دیگری را به حوزه ارتباطات افزوده است. قواعدی مانند رعایت حقوق، آزادی، اخلاق، راستگویی وپای بندی به کرامت بشر که همواره از گزافه گویی، دروغ و تعدی به انسان و طبیعت رنج برده است.

اکنون اهمیت ارتباطات و ساماندهی این مقوله امری روشن است. به خصوص آنکه در زندگی مدرن اجتماعی، ارتباطات روز به روز پیچیدگی‌های بیشتری می یابد و امروزه تا حد ارتقای کیفیت و اصلاح شیوه زندگی به کار گرفته می شود. ارتباطات اینک می تواند و می بایست برای اصلاح رفتار فردی و جمعی در مقابل مخاطراتی که هستی بشر را در معرض تهدید قرار داده، ایفای نقش کند. از این منظر، روابط عمومی ها که حلقه ارتباط سازمان ها با مردم هستند می توانند حاملان آگاهی و نگرش نوین برای حفظ محیط زیست و آینده کره خاکی باشند و راههای خلاقانه مشارکت در کاهش آلودگی ها و صدمات به محیط زیست را پیدا کنند. نگرشی فراتر از نگاه سودمحور و رقابتی گذشته که برتر از منافع فرد و سازمان به منافع بشری می اندیشد.

پیام دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست

در جهانی که با تهدیدات جدی زیست محیطی و روند رو به فزونی تخریب طبیعت روبروست، روابط عمومی‌ها حلقه‌ای مشترک برای پایداری توسعه به حساب می آیند. آنها که از یک‌سو تحلیلگران افکار عمومی و ارائه‌کننده تحلیل‌ها به مدیران ارشد سازمان‌ها برای تصمیم‌گیری‌‌های موفقیت آمیز بوده و از سوی دیگر سفیران سازمان برای اجرای موفق تصمیم‌ها و معرفی مناسب خدمات به مخاطبان، می بایست فراتر از مسایل محدود سازمان خود، به نجات زمین و رعایت حقوق نسل های آینده بیندیشند. این چنین اندیشه ای نه تنها موفقیت سازمان متبوع را ضمانت می کند، بلکه آحاد بشر، موسسات، بخش عمومی، بخش خصوصی و دولت ها را از سقوط نجات خواهد داد.

طرح برگزاری هفته روابط‌عمومی که از سال گذشته در کشور آغاز شد، بیانگر درک اهمیت جایگاه روابط‌عمومی هاست و نیز امیدوارم فرصتی برای تبادل آراء و تجربیات مدیران و فعالان روابط‌عمومی کشور در موضوعات مهم روز مانند محیط زیست باشد.

اینجانب به سهم خود 27 اردیبهشت، آغاز روز روابط‌عمومی را به همه اساتید، مدیران، متخصصان، کارشناسان و علاقه‌مندان به ارتباطات و روابط‌عمومی تبریک گفته و جا دارد از ستاد برگزاری دومین هفته روابط‌عمومی به دلیل اختصاص یک‌روز از روزهای این هفته به موضوع روابط‌عمومی و حفظ محیط‌زیست تقدیر و تشکر کنم.

کد خبر 259663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز