همشهری آنلاین: رسانه‌های روسی از ادامه حملات نیروهای اوکراینی به شهر جنگ زده اسلاویانسک از زمین و هوا خبر دادند.

حملات ارتش اوکراین به اسلاویانسک از زمین و هوا

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله تارنمای ˈاس.پی.ویˈ و رادیو اکو مسکو روز شنبه در گزارش های خود اعلام کردند: نیروهای اوکراینی در حملات خود به اسلاویانسک از جنگنده ها استفاده می کنند.

در این گزارش ها خاطر نشان شده است: مواضع شبه نظامیان طرفدار روسیه از هوا و نیز با استفاده از توپخانه مورد حمله قرار می گیرد.

در حال حاضر در مرکز شهر اسلاویانسک نبردهای شدید میان نیروهای گارد ملی اوکراین و شبه نظامیان جریان دارد.

شاهدان عینی از شنیده شدن صدای انفجارهای مکرر در این شهر خبر می دهند و تیراندازیها در چند نقطه شهر ادامه دارد.

به گفته آنها اسلاویانسک شب سختی را پشت سر گذاشت و نیروهای اوکراینی برای روشن شدن محدوده های درگیری صدها گلوله منور پرتاب کردند.

در این درگیری ها تعدادی از نیروهای دو طرف مجروح شده اند و چند شبه نظامی زخمی در بیمارستان مرکزی اسلاویانسک بستری شدند.

شهر اسلاویانسک در یک ماه حملات نیروهای اوکراینی به مناطق شرق و جنوب این کشور کانون درگیری ها بوده و دهها نفر از نیروهای دو طرف و نیز ساکنان شهر در جریان زد و خوردهای مسلحانه کشته یا مجروح شده اند.

کی‌یف جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را "سازمانهای تروریستی" نامید

مقام‌های دولت کی‌یف جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را به عنوان سازمان‌های تروریستی ثبت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، نیکولای گولومشای، معاون دادستان کل اوکراین گفت: جمهوری‌های خود خوانده "مردم" در دونتسک و لوهانسک سازمان‌های تروریستی هستند که مراتب، سرمایه‌ها و کانال‌های مشخص تامین کننده سلاح دارند.

این بیانیه مشابه بیانیه منتشر شده از سوی پاول پترنکو، وزیر دادگستری اوکراین بود. پترنکو در بیانیه خود گفته بود: این دو جمهوری به منظور حمله به مردم، ارعاب، خرابکاری، حملات تروریستی، ضرب و شتم و کشتار شهروندان ما ایجاد شده‌اند.

پرونده‌های جنایی در راستای تحقیق درباره تشکیل این سازمان‌های تروریستی به راه افتاده‌اند.

گولومشای تاکید کرد، دفتر دادستان کل قصد دارد تا کانال‌های تامین سلاح برای مناطق دونتسک و لوهانسک را افشا کند.

این دو منطقه واقع در شرق اوکراین 11 مه سال جاری میلادی رفراندومی برگزار کرده و اعلام استقلال کردند. کی‌یف و کشورهای غربی این رفراندوم‌ها را محکوم کرده و آن‌ها را غیرقانونی خواندند.

کی‌یف سرکوب نظامی خود در این منطقه را تشدید کرده و تانک‌ و هلی‌کوپتر مستقر کرده است. کی‌یف هم‌چنین نیروهای شبه نظامی ایجاد کرده که در حال حاضر در مناطق دونتسک و لوهانسک به عنوان بخشی از "عملیات ضد نظامی" فعالیت دارند.

این جمهوری‌های خودخوانده خواستار خروج نیروهای کی‌یف هستند که به درگیری‌های خود با یگان‌های دفاع شخصی محلی ادامه می‌دهند.

کد خبر 259652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز